וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים הבכירים כשהבורסה שובתת?

מורן הרפז

8.4.2008 / 11:22

מי נישנש מתאבנים במסעדת פוד ארט בתל אביב - כשהמשקיעים כססו ציפורניים בציפייה לפתיחת הבורסה? ■ מה אמרו שרי אריסון ודני דנקנר בפגישתם עם נשיא אוקראינה? ■ למי תרם לאונרד לאודר 131 מיליון דולר ■ מיהם המנהלים שזכו לביקור בחדר האח"מים של מכבי



 מאת מורן הרפז, שרון שפורר, גיא ליברמן, עופרה שלו, רז סמולסקי וחיים ביאור



את השביתה אתמול בבורסה בתל אביב ניצלו בכירי שוק ההון והביטוח כדי להגיע לכנס משקיעים של חברת הדירוג SNP מעלות, שנערך בבית פוד ארט בתל אביב.



אפשר היה למצוא שם את שמואל פרנקל, מבעלי בית ההשקעות אפסילון וחובב אלביס בזמנו הפנוי, ולינדה בן שושן, מנכ"לית קבוצת הדס ארזים, מסתודדים בצד; את רן שחם מבית ההשקעות אלטשולר שחם; את יניב רחימי מבית ההשקעות רמקו; את רונן אביגדור ממנורה מבטחים; ואת עזרא עטר מבית ההשקעות פריזמה. מהחברות הציבוריות נצפו אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, איתן רכטר, מנכ"ל קרדן אן.וי, ואוסקר כצנלסון, מנכ"ל אולימפיה.



את הכנס פתחה מנכ"לית מעלות דורית סלינגר, שהתייחסה לכוונה להפוך את סולם הדירוג המקומי לסולם בינלאומי, ואמרה כי בעקבות זאת צפוי דירוגן של חברות רבות לרדת לרמה ספקולטיווית, אף שישראל מאופיינת בשיעורי חדלות פירעון נמוכים.



המפקח על שוק ההון הביטוח והחיסכון ידין ענתבי, שעלה לדבר אחרי המארחת סלינגר, רמז דווקא לכך שהכוח של המשקיעים המוסדיים גדול מדי, ושהגיע הזמן כי יפעילו מודלים פנימיים לדירוג אשראי שבטווח הארוך יתבססו פחות ופחות על דירוגי החברות.



 דנקנר ואריסון לא זמינים



אם צילצלתם בשבוע שעבר לנייד של שרי אריסון או של יו"ר בנק הפועלים דני דנקנר ולא היתה תשובה - חשוב שתדעו שהם לא סיננו אתכם. השניים ביקרו באוקראינה יחד עם בכירים נוספים בקבוצת אריסון, ובהם מנכ"ל אריסון השקעות אפרת פלד, נשיא ומנכ"ל מיזם המים של קבוצת אריסון בוקי אורן, וכן בכירים מחברת שיכון ובינוי ובכירים נוספים בקבוצה. אריסון ושאר החבורה היו אורחי הכבוד של נשיא אוקראינה ויקטור יושצ'נקו, ובמהלך הביקור ערכו סבב פגישות עם בכירי הממשל האוקראיני, "כצעד אקטיווי לפיתוח פעילותה הגלובלית של הקבוצה", כפי שהוסבר עם שובם ארצה בסוף השבוע.



 לאודר למען האמנות



לאונרד לאודר, יו"ר חברת אסתי לאודר, תרם 131 מיליון דולר למוזיאון ויטני לאמנות - התרומה הגדולה אי פעם למוזיאון ניו יורקי. לאודר מכהן כיו"ר מוזיאון ויטני מאז 1994 ונחשב לאחד התורמים הגדולים של המוזיאון. אוסף הגלריות הקבוע של המוזיאון בקומה החמישית קרוי על שמו ועל שם אשתו, אוולין. לאודר, כמו אחיו רון לאודר, הוא אספן אמנות גדול, ותחום ההתעניינות העיקרי שלו הוא עבודות קוביסטיות אירופיות. שני האחים, מבעלי השליטה בערוץ 10, המנהל את חטיבת המעבדות של חברת קליניק, מחזיקים כל אחד בהון של 3.2 מיליארד דולר, על פי הערכות המגזין "פורבס". חברת אסתי לאודר, שנוסדה על ידי אמם של השניים ב-1946, שולטת כיום על כמחצית משוק הקוסמטיקה היוקרתית בארה"ב. בין השאר, היא מחזיקה במותגים אסתי לאודר, קליניק, מאק ובובי בראון.



 בפועלים פונים לכולם



מה התחדש בדו"ח של בנק הפועלים שפורסם באחרונה? מובן, שהנתונים המספריים בדו"ח השתנו מאלה של השנה שעברה, אבל היה עוד שינוי - יש שיאמרו מהותי. בשנתיים האחרונות הופנו דברי יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל שבמבוא לדו"ח אל "בעל המניות היקר". השנה - אולי בעקבות חילופי היו"רים - לאחר שדני דנקנר החליף את שלמה נחמה, הדו"ח מופנה אל "בעל/ת מנייה יקר/ה". בל נשכח, שבין בעלי השליטה בבנק הפועלים נמצאת בעלת המניות, שרי אריסון.



 המנהלים המעודדים



חדר האח"מים של מועדון הכדורגל של מכבי תל אביב, שגם בימים כתיקונם גדוש באנשי העסקים המובילים בישראל, קיבל ביום שבת האחרון חיזוק בדמות 12 חברי ארגון YPO, ארגון בינלאומי, שחברים בו יותר מ-11 אלף מנכ"לים, נשיאים ויו"רים של חברות גדולות ובינוניות מכ-80 מדינות. חברי ה-YPO שהוזמנו על ידי הנהלת הקבוצה ובאו לעודד את מכבי: יורם יהב, מנכ"ל TIM, ירון לן, מנכ"ל נווה נופש, דורון ספיר, מנכ"ל תלדור, דורון דבי, יו"ר הוועדה להכשרה מקצועית במכון הישראלי ליהלומים, מאיר דלומי, מנכ"ל Impact Invest, איל רוזנר, נאור מן מנכ"ל Real Commerce, מנכ"ל ITG ישראל רונן קרטיס; מנכ"ל ג'ון ברייס זיו מנדל ואיציק חרלפ. החברים, שנפגשו לפני המשחק מול מכבי נתניה עם יו"ר מכבי תל אביב, אביב בושינסקי, צפו מתא הכבוד של איצטדיון בלומפילד במשחק נטול שערים, שהעלה את מכבי למקום השישי בליגת העל.



 הקובנים יזמינו את עיני



האם צפויה הפשרה ביחסים בין קובה לישראל, שנותקו ב-73'? נכון לעכשיו, אין פריצת דרך של ממש בתחום מאז כניסתו של ראול קסטרו לנעליו של אחיו, פידל. אלא שמשלחת של פעילי סיעת עוז בהסתדרות שביקרה בקובה התרשמה שלפחות מבחינת האווירה חל שיפור לטובה. המשלחת, בראשות חבר הנהגת ההסתדרות אילן ויקלמן, שהוא גם מראשי ארגון עובדי התעשייה האווירית, חזרה בימים אלה מביקור בלתי רשמי במדינה והתקבלה בהוואנה בלבביות על ידי אנשי האיגודים המקצועיים באי. המארחים הקובנים דיברו על הדמיון הקיים, לטענתם, בין שתי המדינות, וגילו עניין בסקירה של הישראלים אודות העימות בין ישראל לחמאס. הקובנים גם הודיעו על כוונתם לשלוח הזמנה ליו"ר ההסתדרות עופר עיני לערוך ביקור רשמי במדינתם.



 עוברים



אהד הר-לב מונה ליועץ משפטי וסמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת קמור. בתפקידו הקודם כיהן הר-לב כיועץ המשפטי של גילת סאטקום.



בל ליבוביץ' מונתה למנהלת תיקי לקוחות במדיאטק הייטק מקבוצת מטריקס. בתפקידה הקודם שימשה בל כמנהלת מחלקת קורסים ציבורים במכללה במשך כשלוש שנים.



יוסי רודריק מונה לסמנכ"ל חטיבת מיקור חוץ בחברת יעל תוכנה ומערכות. בתפקידו האחרון כיהן רודריק כמנכ"ל חברת הבת SPL IDOR של קבוצת SPL.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully