וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלייל גרופ השלימה גיוס של 1.4 מיליארד דולר לקרן חדשה - חודש בלבד לאחר קריסת אחת מקרנותיה

סוכנויות הידיעות

8.4.2008 / 11:25

תשקיע בנכסים במצוקה בכדי לנצל תוצאות משבר האשראי

הקרן החדשה, קרלייל סטרטג'יק פרטנרס II, תשקיע לדברי החברה באג"ח קונצרניות ובהלוואות בנקים, בנוסף לרכישת חברות המצויות בקשיים. מדובר בכלי הפיננסי הראשון שהקימה קרלייל מאז קריסתה של קרן קרלייל קפיטל בחודש שעבר. הקרן תנוהל על ידי ברט וויארד וריי וייטמן, שניהלו בעבר קרן דומה עבור קרלייל.



לדברי האנליסט מארק איריזרי מבנק ההשקעות גולדמן סאקס, הקרן החדשה צפויה לעמוד בפני תחרות חזקה. ההאטה הכלכלית בארה"ב והעלייה בשיעור שמיטות החוב על אג"ח קונצרניות, הובילו מנהלי השקעות רבים המחפשים מציאות להגדיל באופן משמעותי את הסכומים שהם משקיעים בנכסים במצוקה. חברות ניהול נכסים השקיעו 35 מיליארד דולר ברכישת נכסים המצויים בקשיים בשנת 2007.



מספר חברות השקעה פרטית, בהן ביין קפיטל ותומאס לי פרטנרס, גייסו בשנה האחרונה הון לצורך הקמתן של קרנות חדשות המשקיעות בנכסים במצוקה - במטרה לגרוף רווח מהירידה החדה במחירי הנכסים שנגרמה בשל משבר האשראי העולמי.



בדצמבר האחרון, גייסה גם קרן בלאקסטון 1.3 מיליארד דולר, לצורך הקמת קרן חדשה שתשקיע בשוקי האשראי.



בחודש שעבר נאלצה קרלייל גרופ להודיע על פירוקה של החברה הבת, קרלייל קפיטל, לאחר שהחברה לא הצליחה להגיע להסכמה עם נושיה. קרלייל קפיטל, שהוקמה באוגוסט 2006 והונפקה ביולי 2007, ספגה מכה קשה בשל השפעת משבר האשראי על השקעות ממונפות - שהגיע בעקבות המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי - ושמטה חובות בסך 16.6 מיליארד דולר. לאחר שקיבלה הודעות על חדלות פירעון מנושיה, נאלצה קרלייל קפיטל להודיע על פירוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully