וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטחון חוזר למשקיעים 2: מדד הפחד ירד ב-30% מאז השיא שקבע בחודש שעבר

אשר שכטר

8.4.2008 / 12:43

מדד VIX נפל מתחת לממוצע הנע ל-200 ימים, לראשונה מזה חצי שנה

המדד, העוקב אחר רמת התנודתיות של האופציות והחוזים העתידיים על מדד 500 S&P, נפל ביום שישי לרמה של 22.42 נקודות, לעומת רמה של 32.24 נקודות אליה נסק ב-17 במארס.



המדד מבטא את טווח התנודה החזויה למדד ב-30 הימים הבאים, כפי שזו משתקפת במסחר בחוזים העתידיים ובאופציות בבורסת האופציות של שיקאגו. כינויו נובע מהעובדה שתנודתיות גבוהה בשוק האופציות מתרחשת בתקופות של אי ודאות רבה במשחק או בשוקי המניות. כאשר יש אי ודאות בשווקים רמת הפחד של המשקיעים גוברת, ומדדי המניות והאופציות עולים ויורדים בשיעור חד עם כל נתון כלכלי חדש שמתפרסם.



את הרבעון השני של 2008 פתחו המדדים המובילים בוול סטריט בעליות חדות, לאחר שרשמו נפילות ברבעון הקודם בעקבות משבר האשראי העולמי. מדד S&P 500 זינק ב-4.2% בשבוע שעבר, וצמצם בכך את הפסדיו מאז תחילת השנה ל-6.7%.



מאז ההודעה על מכירתו של בר סטרנס לג'יי.פי מורגן צ'ייס, תמורת מחיר המשקף עשירית משווי השוק שלו יומיים בלבד קודם לכן, עלה מדד S&P 500 ביותר מ-100 נקודות, לאחר ששורת הצעדים בהם נקט הבנק הפדרלי כדי להביא לסיומו של משבר האשראי - בהם פתיחת חלון ההלוואות (חלון הדיסקאונט) הישירות שהוא מעניק לבנקים מסחריים גם עבור בנקי השקעות, לראשונה מאז שנות ה-30 והבטחת נכסים מסוכנים בסך 29 מיליארד דולר שנמצאו במאזניו של בר סטרנס כדי לעודד את מכירתו - הקלו את חששותיהם של המשקיעים.



"השוק הרבה פחות עצבני. אנשים שחששו קודם לכן בנוגע למצב השוק כבר נקטו רובם בצעדים להגנה על תיקי ההשקעות שלהם", אמר בוב האסלט, אנליסט בחברת מילר טבק, לסוכנות הידיעות בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully