וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': הבנקים האירופים עברו את נקודת השפל

סוכנויות הידיעות

8.4.2008 / 12:49

הנפקות של אגרות חוב בשווי 31 מיליון דולר - שיפרו את בטחונם בשבוע שעבר

על פי דו"ח של האנליסט הלונדוני סטיוארט גרהאם, "הנהלות הבנקים הופכות להיות מציאותיות יותר בהשקפתן. חוסר היציבות של מחירי המניות פוחת".



גרהאם כותב שמחיקות הערך בשווי של 19 מיליון דולר וגיוס ההון של UBS בשבוע שעבר היו רגע מכריע, וסימנו שהבנקים זיהו את רצונם של המשקיעים לראות הכחשה הופכת לחרטה. ברשימת הבנקים האיכותיים של אירופה אשר מכרו אג"ח במה שהיה "ללא ספק השבוע העסוק ביותר של השנה", נמנים Unicredit SpA ,Royal Bank of Scotland Group Plc ,Banco Santander ו- BNP Paribas SA אשר העלו את הבטחון בשווקי האשראי, לדברי גרהאם.



לדעת גרהאם, "הבנקים האיכותיים שוב מסוגלים להנפיק אגרות חוב בכמויות גדולות, דבר שיכול לסייע בהדרגה להרגיע את חששותיהם". בעבר מריל לינץ' דירג את תעשיית הבנקים האירופית כזהיר.



במריל לינץ' אמרו כי התאריך 17 למארס - בו הבנק הפדרלי סיפק גיבוי פיננסי ל-JPMorgan Chase & Co כדי שיקנו את Bear Stearns Cos עבור 240 מיליון דולר - סימן את נקודת השפל של שווקי האשראי. פעולות הבנק הפדרלי "למעשה הציבו גבול תחתון עבור שווקי האשראי".



UBS, הבנק הגדול ביותר באירופה לפי נכסים, עלה ב-5.8 אחוז ל-35.4 פרנקים שוויצריים בציריך, ושווי הבנק כעת הוא 73.4 מיליארד פרנקים שוויצריים (72.3 מיליארד דולר). BNP Paribas, הבנק הגדול ביותר בצרפת, עלה ב- 2.4 אחוז וכעת שוויו 70.21 יורו בפריס.



יותר מחצי משוויה של UBS ירד בשנה החולפת, עקב מחיקות ערך בשווי 38 מיליארד דולר לניירות ערך של חובות. הבנק הודיע כי בראשון לאפריל הוא יגייס 15 מיליארד פראנקים באמצעות הנפקת זכויות להשבת ההון - לאחר ההפסד של 11.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון. בהודעה נפרדת העלו במריל את דירוג היחיד של המניה לקנייה מנייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully