וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הקבלנים: אלפי צמודי קרקע בשנה נבנים על ידי קבלנים לא חוקיים

אריק מירובסקי

8.4.2008 / 13:12

ההתאחדות דרשה מראשי רשויות לאכוף האיסור למתן היתרי בנייה לבתים שנבנו על ידי קבלן לא מורשה

בישראל נבנים בין 7,000 ל-8,000 בתים צמודי קרקע בשנה, רובם על ידי קבלנים לא רשומים המועסקים על ידי בעלי קרקעות שבונים בשיטת בנה ביתך. אלה האחרונים בוחרים להעסיק קבלנים לא רשומים מטעמים של חיסכון כספי. לטענת סמנכ"ל ההתאחדות, אשר שוחט, במרבית המקרים המבנים הנבנים אינם עומדים בתקנים, וכוללים ליקויים חמורים.



התאחדות הקבלנים הכריזה על מלחמה בתופעת הקבלנות השחורה ולאחרונה הוציאה מכתב לכ-250 ראשי רשויות ועיריות, בדרישה לאכוף את החוק ולא לאפשר בנייה על ידי קבלנים לא רשומים בשטח השיפוט של הרשות. עוד הודיעה ההתאחדות, כי תדרוש ממשטרת ישראל, מהיועץ המשפטי לממשלה וממבקר המדינה להידרש לתופעה ולאחוז בכל הסמכויות הנתונות בידיהם כדי לאכוף את החוק ולהצר את צעדיהם של הקבלנים הלא רשומים.







"לא נהסס להגיש תביעות אישיות נגד כל מי שאינו מונע את קיומה והתפשטותה של התופעה, ובכלל אלה בעלי תפקידים ומנהלים ברשויות המקומיות - עד לרמת ראש הרשות", אמר אשר שוחט.



העירייה הראשונה שלקחה לתשומת ליבה את הנושא היא עיריית ראשון לציון. מנכ"ל ארגון קבלני ראשון לציון, ערן צדוק, ומנהל אגף רישוי ופיקוח על הבניה שלומי סהר, ערכו בשבוע שעבר סיור משותף בשכונת נווה דקלים החדשה ובאיזור הבתים צמודי הקרקע הנבנים בסמיכות לרצועת חוף הים. במסגרת הסיור אותרו, בין היתר, מבנים שנבנים בפועל על ידי קבלנים לא רשומים.



פקחי הבנייה קיבלו הנחיה שבמידה ונמצא שאין באתר הבניה שלט המפרט את שם הקבלן המבצע, מספר הרישום שלו ושם המהנדס, יינתנו צווי הפסקת עבודה מנהליים.



אחת למספר שנים מתעוררות הרשויות לפעילות נגד הקבלנות השחורה בישראל, אולם עד כה לא התקיימה פעילות רציפה שקטעה את השגשוג בענף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully