וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר בודק חשד לחריגות שכר באוניברסיטאות - ההסתדרות מאיימת בשביתה

חיים ביאור

8.4.2008 / 14:00

חשד לחריגות במיליוני שקלים בקרב עובדי המינהלות

סגן הממונה על השכר, שמואל נחמני, הודיע בשבועות האחרונים לוועדי העובדים באוניברסיטאות תל-אביב, בר אילן והטכניון כי מידע שבידיו מצביע על כך שלעשרות עובדים משולם שכר הגבוה בעשרות אחוזים מהתקרה המותרת לפי הסכמי העבודה הקיימים. נחמני ביקש מהנהלות המוסדות הללו לנפק לו תלושי שכר ונתונים שונים אודות שכר העובדים - בטרם יקבל החלטה להפחית את שכרם. הוא הסתמך בפנייתו על סעיף 29 לחוק יסודות התקציב, המסמיך את יחידת הממונה על השכר להפחית שכר בכל מקרה בו נמצאה חריגה מהכללים המקובלים בשירות הציבורי.



ההסתדרות מתנגדת לבדיקה זו והיא מאיימת להכריז על סכסוך עבודה בכל האוניברסיטאות (גם אלה שאינן כלולות בבדיקה של נחמני). השביתה - אם תפרוץ - תקיף את 12 אלף עובדי המינהל באוניברסיטאות.



יו"ר חטיבת עובדי המוסדות להשכלה גבוהה בהסתדרות, יורם אורנשטיין, זימן לפני ימים אחדים כינוס של ועדי העובדים של כל האוניברסיטאות. במפגש הוחלט על "פעולה ארגונית מתואמת" של כל הוועדים במטרה להרתיע את האוצר מלהפחית שכר. לטענת אורנשטיין, המהלך של נחמני נעשה ללא סמכות - מכיוון שהאוניברסיטאות הן גופים אוטונומים מבחינה תקציבית ולא ניתן להפעיל לגביהן את כלי הביקורת הקבועים בחוק יסודות התקציב. "הוראות החוק חלות רק על הסכמים שנחתמו החל מ-93' ואילו הסכמי השכר עם עובדי האוניברסיטאות נחתמו בשנים קודמות".



גם הנהלות המוסדות הביעו "תמיהה" בפני האוצר על מהלכו האחרון, באומרן כי בשנתיים האחרונות ירדו עלויות השכר בהן בשל קיצוץ בשכר, במקביל להפעלת תוכניות פרישה נרחבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully