וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק קרובה לפשרה עם סטודנטים לשעבר בהרווארד הטוענים כי הם מייסדי האתר האמיתיים

ניו יורק טיימס

8.4.2008 / 15:06

תביעה נגד פייסבוק ומייסדה מאיימת על החברה

פייסבוק קרובה להשלמת הסדר פשרה עם שלושה סטודנטים לשעבר באוניברסיטת הרווארד הטוענים כי רעיון הרשת החברתית הפופולרית היה שלהם במקור, כך לדברי מקור שמקורב למגעים. המקור סירב לדון בפרטי ההסדר, ושני הצדדים נמנעו למסור תגובה.



הסטודנטים, האחים קמרון וטיילר וינקלווס ודיוויה נארנדרה, למדו יחד עם מרק צוקרברג, מייסד פייסבוק בהרווארד. לטענתם, הם שכרו את שירותיו של צוקרברג ליצירת אתר שידוכים בקמפוס שנקרא Harvard Connection. לדבריהם, הוא עיכב את הפרויקט בעודו מפתח רעיון דומה משלו, בשם TheFacebook.com. לשלושה יש כיום רשת חברתית בשם קונקט יו (ConnectU).



מייסדי קונקט יו הגישו נגד פייסבוק תביעה בבוסטון, ופייסבוק הגישה תביעה נגדית בקליפורניה, בטענה כי קונקט יו מנצלת נהגים עסקיים בלתי הוגנים. שופט בית המשפט בקליפורניה הורה לשני הצדדים לפתוח בהליך גישור בשנה שעברה. לדברי המקור, שקיבל עדכון על המשא ומתן, במסגרת ההסדר התביעה נגד פייסבוק תבוטל בשבועות הקרובים.



התביעה גרמה לבעיות תדמית עבור פייסבוק, אחת מהרשתות החברתיות המובילים בעולם, עם 69 מיליון משתמשים. הסכסוך גם מביך עבור צוקרברג עצמו. המאבק המשפטי הוביל לפרסום מסמכי קבלתו להרווארד, ורשומות מיומנו האישי.



התביעה איימה גם לגרום לבעיות פיננסיות - השקעתה של בחברה העניקה לה שווי של 15 מיליארד דולר, ורבים צופים כי בשנה הקרובה תצא להנפקה ראשונה לציבור. "אי אפשר לעשות דבר כזה כשתביעה כזו מרחפת מעל לראש", אומר משקיע הון הסיכון פול קדרוסקי. הוא הוסיף כי לא משנה איזה צד צודק - פייסבוק חייבת להביא לפתרון הסכסוך בהקדם האפשרי. "קהל הרשתות החברתיות מתחיל להתפזר. הוא מתחיל לפנות לאלף כיוונים שונים", אומר קדרוסקי, ומוסיף כי הוא חושש "שפייסבוק החמיצה את חלון ההזדמנויות עבור הנפקתה".



אף כי התביעה נגד פייסבוק מושכת תשומת לב רבה, תביעות כאלה אינן יוצאות דופן בעמק הסיליקון. לחידושים טכנולוגיים לרוב יש פטנטים רבים, ומאבקים על הקרדיט לאדם הראוי שכיחים ביותר.



במקרה של פייסבוק, יש יזם מקופח נוסף: ארון גרינספאן, גם הוא סטודנט בהרווארד באותה תקופה, הטוען כי יצר גירסה מוקדמת יותר של אתר רשתות חברתיות, בשם האוססיסטם (houseSYSTEM). חצי שנה לפני שפייסבוק עלה לרשת, ושמונה חודשים לפני השקת קונקט יו, גרינספאן שלח הודעה לסטודנטים בהרווארד המתארת מאפיין חדש של המערכת, בשם The Face Book.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully