וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים מממשיכים לגייס כדי להגדיל יחס הלימות ההון: הבינ"ל יקיים מחר מכרז מוסדי לגיוס 200 מ' ש'

שרון שפורר

8.4.2008 / 18:12

הגיוס עשוי להגדיל את יחס הלימות ההון בבנק בכ-0.35%

יחס הלימות ההון הוא היחס בין ההון העצמי של הבנק לבין ההלוואות המסוכנות שלו. היחס הזה, העומד כיום על 9%, קובע את שיעור ההון הזמין שהבנק צריך לשמור ככרית ביטחון.



באחרונה, הודיע לבנקים המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, כי הוא דורש מהם להגדיל את יחס הלימות ההון לרמה של 12%. הדרישה הזאת מצריכה מהבנקים לעבות את ההון העצמי.



הבנק הבינלאומי ינפיק כתבי התחייבות בהיקף של כ-200 מיליון שקל מתוך היקף גיוס כולל של כ-400 מיליון שקל כשהוא מציע ריבית של 4.3% למשקיעים על אג"ח עם מח"מ של 5.74 שנים.



הבינלאומי חתם את 2007 עם יחס הלימות הון של 11.4%. יתרת כתבי ההתחייבות בבנק קודם לגיוס מסתכמת בכ-3 מיליארד שקל והם תורמים ליחס הלימות ההון כ-2.8%. על פי הבנק, נכון לסוף שנת 2007 הפוטנציאל לגיוס כתבי התחייבות נדחים עומד על כ-700 מיליון שקל וגיוס מלוא הפוטנציאל יביא להגדלת יחס ההון לרכיבי הסיכון ב-1.2%, כך שאפשר להסיק כי גיוס של 200 מיליון שקל יגדיל את יחס הלימות ההון בכ-0.3%-0.35%.



רגע לפני הגיוס של הבנק הבינלאומי, קיים גם בנק אוצר החייל מקבוצת הבינלאומי שבשליטת בינו צדיק גיוס בהנפקת כתבי התחייבות בהיקף של כ-140 מיליון שקל.



את הגיוס של אוצר החייל הובילה חברת החיתום של הבנק הבינלאומי בניהולו של אריה קאופמן והיא גם שתוביל את ההנפקה של הבנק.



לפני כחודש קיים גם בנק דיסקונט גיוס של כתבי התחייבות נדחים בהיקף של כמיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully