וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית עגומה של קרן המטבע העולמית

מעריכה כי משבר המשכנתאות בארה"ב ומשבר האשראי עשויים לגרום להפסדים כוללים בסך של כמעט טריליון דולר. השיא כנראה עוד לפנינו

"משבר האשראי העולמי, למרות שיפור מסויים בתקופה האחרונה, נותר איום משמעותי על צמיחתה של הכלכלה העולמית". כך עולה מהדו"ח השנתי שפרסמה היום קרן המטבע הבינלאומית (IMF), ביחס ליציבות הפיננסית הגלובלית.

הקרן מעריכה, כי משבר המשכנתאות בארה"ב ומשבר האשראי עשויים לגרום להפסדים כוללים בסך של כמעט טריליון דולר. 565 מיליארד דולר מתוכם צפויים לנבוע משוק המשכנתאות למגורים בארה"ב, והיתר יגרעו כתוצאה מהפסדים פיננסיים של השקעות הקשורות לשוק הנדל"ן. הדו"ח מציין בין היתר את אגרות החוב שגובו במשכנתאות, מניות נדל"ן ומכשירים פיננסיים שונים, כמקורות המרכזיים להפסדים.

המספר הכולל, מביא בחשבון הפסדים בסכום של 200 מיליארד דולר, עליהם כבר הכריזו הבנקים בעולם, וכן 80 מיליארד שעדיין לא נחשפו. ההפסדים שירשמו בהמשך, צפויים להיות מוכרזים על ידי מוסדות פיננסיים שונים כגון: קרנות גידור וקרנות פנסיה.

תחזית הקרן מדאיגה, מכיוון שהיא מקצינה את ההערכות השונות שפרסמו כלכלנים ובנקים, שחזו הפסדים שינועו בין 400 מיליארד דולר לבין 600 מיליארד דולר כתוצאה מהמשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully