וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלי לפרסם ברשת אתה לא קיים"

עדי דברת

9.4.2008 / 7:02

לקראת ועידת האינטרנט של TheMarker, מנהלים בחברות המפרסמות באינטרנט מספרים על האסטרטגיה השיווקית שלהם ברשת, הקשר עם משרדי האינטראקטיב והמהלכים הטובים של השנה



אלון רז, סמנכ"ל שיווק בקבוצת דפי זהב: "פתחנו ל'שאול פרחים ובניו' כרטיס בפייסבוק"



>> כמה מתקציב הפרסום של החברה ב-2007 הופנה לאינטרנט? "כ-2 מיליון שקל, המהווים כ-15% מכלל תקציב הפרסום".



האם הנתח המופנה לאינטרנט יגדל ב-2008? "תקציב הפרסום הכללי לא יגדל, אך הנתח המופנה לעבר האינטרנט יגדל ל-20%-25%".



איזה מהלך פרסום אינטרנטי גדול עשיתם בשנה האחרונה? "יצאנו לפני שלושה שבועות בקמפיין שבו האינטרנט היא המדיה העיקרית. הקונצפט הוא החזרת 'שאול פרחיו ובניו' עם דבל'ה גליקמן. שאול התחיל להשתתף בפורומים וצ'טים, פתחנו לו כרטיס בפייסבוק וחנות באתר דפי זהב ויש לו אפילו בלוג. הפכנו אותו לחיה אינטרנטית עם אלפי חברים ברשתות חברתיות. בטלוויזיה שידרנו טיזרים, והסרטונים עצמם משודרים רק באתר. בשבוע הבא נתחיל בפרסום קונוונציונלי באינטרנט שיכלול באנרים".



אתם מרוצים מתוצאות המהלך? "התוצאות פנטסטיות: יש גידול של עשרות אחוזים בכניסות".



מי משרד הפרסום האינטראקטיווי שלכם? "Y&R של שלמור אבנון עמיחי".



כיצד אתם תופשים את משרד האינטראקטיב שלכם? כשותף אסטרטגי או כמי שמבצע אדפטציות למשרד הפרסום הקלאסי? "משרד האינטראקטיב שלנו הוא שותף לכל דבר. אין מוביל ומובל. יש לנו פורום שמורכב מאנשי השיווק שלנו ונציגי שלמור אבנון עמיחי ו-Y&R".



מה היתרונות של המדיה האינטראקטיווית בכל הנוגע לתחום עיסוקה של החברה? "אנחנו מדיהאינטרנטית בעצמנו, ומאמינים מאוד בפרסום באינטרנט".



איזה מהלך אינטראקטיב מוצלח היה לדעתך בשנה האחרונה? השקת הדור השלישי של פרטנר היתה מאוד עוצמתית ובולטת מבחינת מדיית האינטרנט שהוקצתה לה. הם השתלטו למעשה על האינטרנט".



יונתן אלבוים, מנהל שיווק דנונה ומעדנים בשטראוס: "האינטרנט מתאים לא רק לבני נוער ולחברות היי-טק"



>> כמה מתקציב הפרסום של החברה ב-2007 הופנה לאינטרנט? "ב-2007 דנונה לא השקיעה כלל באינטרנט".



האם הנתח המופנה לאינטרנט יגדל ב-2008? ב-2008 הושקע כבר חצי מיליון דולר. לגבי העתיד, אינטרנט היא בהחלט מדיה רלוונטית עבורנו".



איזה מהלך של פרסום אינטרנטי גדול עשיתם בשנה האחרונה? "בימים אלה מתקיים מהלך גדול הקורא לצרכנים להופיע על האריזות שלנו. המהלך קורא לצרכנים לשלוח תמונות לאתר האינטרנט של החברה ולצרף הסבר על המוצר שהם אוהבים והקשר שלהם למותג. מי ששולחים תמונות לאתר האינטרנט יכולים לראות אותן על הבאנר שלנו, וגם ההצבעה שתקבע מי יעלה לגמר תיערך דרך האינטרנט".



אתם מרוצים מתוצאות המהלך? "אנחנו מאוד מרוצים. עוד לא היה לנו כזה דבר. קיבלנו כבר 100 אלף תמונות".



מי משרד הפרסום האינטראקטיווי שלכם? "Y&R של שלמור אבנון עמיחי".



כיצד אתם תופשים את משרד האינטראקטיב שלכם? כשותף אסטרטגי או כמי שמבצע אדפטציות למשרד הפרסום הקלאסי? "זה תלוי. כשיש מהלך קטן שהוא רק אינטראקטיווי, Y&R מנהלים אותו. במהלך כולל אנחנו כותבים את האסטרטגיה התקשורתית ביחד עם שאר הגורמים".



מה היתרונות של המדיה האינטראקטיבית בכל הנוגע לתחום עיסוקה של החברה?



"יש פרדיגמה לא נכונה בשוק, ששיווק באינטרנט מתאים רק לבני נוער ולחברות היי-טק. אבל כולם נמצאים באינטרנט, והוא מתאים גם לפרסום של חברות מזון".



איזה מהלך אינטראקטיב מוצלח היה לדעתך בשנה האחרונה? "אין מהלך ספציפי שעולה בזכרוני כרגע".



סלעית גרניט, סמנכ"ל שיווק במסלול האקדמי המכללה למינהל: "אי אפשר למצוא את הקהל במקומות אחרים"



>> כמה מתקציב הפרסום של החברה ב-2007 הופנה לאינטרנט? "יותר מ-60% מתקציב השיווק של החברה".



האם הנתח המופנה לאינטרנט יגדל ב-2008? "כן, ל-65%".



איזה מהלך של פרסום אינטרנטי גדול עשיתם בשנה האחרונה? "ערכנו כנס נטוורקינג של בוגרי המכללה למינהל עם קיוסאקי, והפרסום וההרשמה אליו היו דרך האינטרנט. יצרנו פלטפורמה שאיפשרה לבוגרים לקבוע מראש פגישות בכנס עם בוגרים אחרים, ואנשים קבעו לעצמם בממוצע חמש פגישות בערב".



אתם מרוצים מתוצאות המהלך? "לכנס הגיעו כ-1,600 איש, כשההרשמה נסגרה כמה ימים לפני המועד. זה הפתיע אותנו לטובה, מכיוון שלא פירסמנו את הכנס בשום מדיה מלבד האינטרנט".



מי משרד הפרסום האינטראקטיווי שלכם? "בשלושת החודשים האחרונים מקאן דיגיטל, ובחמש השנים שלפני כן עבדנו עם TBWA דיגיטל".



כיצד אתם תופשים את משרד האינטראקטיב שלכם? כשותף אסטרטגי או כמי שמבצע אדפטציות למשרד הפרסום הקלאסי? "אנחנו עובדים עם משרד הפרסום יהושע TBWA כבר חמש שנים ועם משרד האינטראקטיב רק כשלושה חודשים, אז מדובר בתהליך שמתהווה. אני יכולה לחשוב עלינו כעל מפרסם שלא יצטרך שני משרדי פרסום בעוד כמה שנים".



מה היתרונות של המדיה האינטראקטיווית בכל הנוגע לתחום עיסוקה של החברה? "קהל היעד שלנו, צעירים בגילאי 20-25, נמצא באינטרנט, ואי אפשר למצוא אותו במקומות אחרים. הוא לא קורא עיתונים. בנוסף, פרסום בטלוויזיה הוא מאוד יקר. גם העובדה שאנחנו צריכים לפרסם הרבה טקסטים מתאימה למדיה האינטראקטיווית".



איזה מהלך אינטראקטיב מוצלח היה לדעתך בשנה האחרונה? "מאוד התרשמתי מהמהלך של הפנסיונרים מהדור החדש שעשו Arc של גלר נסיס. מדובר במהלך אסטרטגי מבריק, שלקח נושא מאוד לא סקסי והצליח להפוך אותו למשהו סקסי, צעיר ומדליק".



טל רבן, משנה למנכ"ל קוקה קולה ישראל: "צרכן שמעורב בעולם התוכן של המותג הוא הרבה יותר נאמן"



>> כמה מתקציב הפרסום של החברה ב-2007 הופנה לאינטרנט? "האינטרנט היווה פחות מ -10% מתקציב הפרסום הכללי. במהלך הפחיות של ספרייט הושקעו באינטרנט 5 מיליון שקל".



האם הנתח המופנה לאינטרנט יגדל ב-2008? "ההשקעה באינטרנט ביחס לתקציב הפרסום הכללי עולה עם השנים. עם זאת, ב-2008 יצאנו עם המותג החדש זירו, כך שאיני יודע אם הנתח שיופנה לאינטרנט יגדל".



איזה מהלך של פרסום אינטרנטי גדול עשיתם בשנה האחרונה? "מהלך הפחיות שעשינו למותג ספרייט. כל צרכן יכול היה להיכנס לאתר ספרייט ולעצב פחית, והגולשים עיצבו יותר מ-130 אלף פחיות. בסוף המהלך יצאנו עם שישה עיצובים שונים של פחיות שנמכרו במשך כמה חודשים. צרכן שמעורב בעולם התוכן של המותג הרבה יותר נאמן, מוכן לקבל מסרים של המותג ומגלה כלפיו אהבה".



אתם מרוצים מתוצאות המהלך? "מאוד. המהלך חיזק את ערך החדשנות של המותג, מיצב אותו כמותג שחושב אחרת וחיזק את הנאמנות והאהדה אליו".



מי משרד הפרסום האינטראקטיווי שלכם? "אידיאולוג'יק".



כיצד אתם תופשים את משרד האינטראקטיב שלכם? כשותף אסטרטגי או כמי שמבצע אדפטציות למשרד הפרסום הקלאסי? "המהלכים שלנו מגיעים מרעיון קריאטיווי אחד עם מסר אחד. כל משרד מוציא לפועל את הרעיון בדרך אחרת, אך החשיבה מתבצעת יחד".



מה היתרונות של המדיה האינטראקטיווית בכל הנוגע לתחום עיסוקה של החברה? "בני הנוער, שהם קהל היעד הרלוונטי למשקאות, נמצאים באינטרנט. אתה לא יכול לשווק לקהל היעד הזה ולא להיות איפה שהם נמצאים".



איזה מהלך אינטראקטיב מוצלח היה לדעתך בשנה האחרונה? "לא זכור לי כרגע".



עדי כהן, סמנכ"ל שיווק בסלקום: "מאפשר לפרסם הרבה מוצרים במקביל"



>> כמה מתקציב הפרסום של החברה ב-2007 הופנה לאינטרנט? "כ-15%-16% מכלל תקציב הפרסום".



האם הנתח המופנה לאינטרנט יגדל ב-2008? ב-2008 נשחק יותר חזק באינטרנט, והתקציב יגדל ב-2%-3%".



מי משרד הפרסום האינטראקטיווי שלכם? "מקאן דיגיטל".



כיצד אתם תופשים את משרד האינטראקטיב שלכם? כשותף אסטרטגי או כמי שמבצע אדפטציות למשרד הפרסום הקלאסי? "האסטרטגיה התקשורתית נקבעת על ידנו אך משרד האינטראקטיב הוא שותף מאוד פעיל, כמו משרד הפרסום".



מה היתרונות של המדיה האינטראקטיווית בכל הנוגע לתחום עיסוקה של החברה? "אנשים מבלים הרבה שעות מול האינטרנט, בעיקר קהל היעד הצעיר, שחשוב לנו לפנות אליו. בנוסף, רשת האינטרנט נותנת לנו פלטפורמה המאפשרת לפרסם הרבה מוצרים במקביל.



"באמצעות פרסום אינטראקטיווי ניתן גם לעשות פילוח לקהלי יעד ממוקדים יותר מאשר העיתונות והטלוויזיה. זאת גם מדיה מדידה יותר: אפשר לבדוק כמה תגובות היו לקמפיין וכמה אנשים הונעו לפעולה".



איזה מהלך של פרסום אינטרנטי גדול עשיתם בשנה האחרונה? "עשינו את מהלך גיוס העובדים בהשתתפות מנכ"ל החברה עמוס שפירא. עד למהלך הזה פירסמנו מודעות דרושים בעיתונות. לקראת ניידות המספרים היינו צריכים לגייס הרבה עובדים צעירים, והבנו שקהל היעד נמצא הרבה באינטרנט. המהלך קרא להם לשלוח אלינו את קורות החיים שלהם דרך האינטרנט".



אתם מרוצים מתוצאות המהלך? "בסוף השבוע הראשון קיבלנו כ-900 קורות חיים, כאשר במהלכים קודמים קיבלנו 300-400 פניות בלבד. בנוסף, המהלך עזר לחברה מבחינה תדמיתית, ומיצב אותה כמי שפונה אל הצעירים".



איזה מהלך אינטראקטיב מוצלח היה לדעתך בשנה האחרונה? "לא עולה לי שום דבר בראש כרגע".



טלי קידר, מנהלת אסטרטגיה ותקשורת שיווקית בפלאפון: "וידיאו באינטרנט עלול לחזור כבומרנג למפרסם"



>> כמה מתקציב הפרסום של החברה ב-2007 הופנה לאינטרנט? "בערך 10%".



האם הנתח המופנה לאינטרנט יגדל ב-2008? "משנה לשנה עולה הנתח של האינטראקטיב, אך אני מניחה שהוא לא יגדל באופן מהפכני".



איזה מהלך של פרסום אינטרנטי גדול עשיתם בשנה האחרונה? "קמפיין 'לא קונה' עם גאידמק. שתי המדיות העיקריות בקמפיין היו הטלוויזיה והאינטרנט, כשהנתח של האינטרנט היווה 15% מכלל הקמפיין. היה ברור לנו שדרך האינטרנט נוכל להגיע לקהלי יעד נוספים".



אתם מרוצים מתוצאות המהלך? "חצי מיליון גולשים השתתפו בקמפיין ו-40% מהגולשים שנחשפו לקמפיין העבירו אותו הלאה לגולשים אחרים. חלק מהאתרים אמרו שזה היה הקמפיין הכי מוצלח שלהם".



מי משרד הפרסום האינטראקטיווי שלכם? "גריי של אדלר חומסקי וסאצ'י & סאצ'י של באומן בר ריבנאי".



כיצד אתם תופשים את משרד האינטראקטיב שלכם? כשותף אסטרטגי או כמי שמבצע אדפטציות למשרד הפרסום הקלאסי? "משרדי האינטראקטיב מגיעים לישיבות עם משרדי הפרסום, כאשר משרד הפרסום מציג את הפתרון שלו והאינטראקטיב את שלו".



מה היתרונות של המדיה האינטראקטיווית בכל הנוגע לתחום עיסוקה של החברה? "המדיה מתאימה לסלולר. באינטרנט ניתן גם להעביר ערך מוסף בידורי וחווייתי. אנחנו פחות מאמינים בווידאו באינטרנט: לדעתנו זה יכול לעצבן ולחזור כבומרנג למפרסם".



איזה מהלך אינטראקטיב מוצלח היה לדעתך בשנה האחרונה? "שוגי כוכבים, שפנה לילדים בכדי שיבנו את הכוכב הווירטואלי שלהם".



רותי סלומון, מנהלת תחום טיפוח אישי ביוניליוור: "מעורבות שאף כלי אחר לא יכול ליצור"



>> כמה מתקציב הפרסום של החברה ב-2007 הופנה לאינטרנט? "בקרב המותגים שפונים לקהל יעד צעיר, כמו AXE, אנחנו מפנים כ-20% מתקציב הפרסום הכללי. בקרב מותגים אחרים כמו דאב ופינוק - כ-10%".



האם הנתח המופנה לאינטרנט יגדל ב-2008? "כן. לפני כמה שנים היו מותגים שלא עלה בדעתנו לפרסם באינטרנט, וכיום אנחנו רואים שאם אתה לא שם אתה לא קיים".



איזה מהלך של פרסום אינטרנטי גדול עשיתם בשנה האחרונה? "בימים אלה מתקיים מהלך של פינוק הכולל פרסום באינטרנט ובטלוויזיה. הגולשים הוזמנו לשלוח לאתר שלנו סיפורים על המשפחה שלהם כמשפחה ישראלית, והמשפחה שתיצור הכי הרבה פעילות באתר ותמשוך הכי הרבה עניין תשתתף בתוכנית טלוויזיה".



אתם מרוצים מתוצאות המהלך? "הקמפיין עלה לפני כחודש, ואלפי משפחות כבר מילאו שאלונים באתר".



מי משרד הפרסום האינטראקטיווי שלכם? "מקאן דיגיטל".



כיצד אתם תופשים את משרד האינטראקטיב שלכם? כשותף אסטרטגי או כמי שמבצע אדפטציות למשרד הפרסום הקלאסי? "משרד האינטראקטיב הוא בהחלט שותף אסטרטגי לעבודה. הרבה פעמים הרעיון למהלך מגיע ממשרד האינטראקטיב, ועל בסיס הרעיון הזה אנחנו בונים מהלך שלם שכולל גם מדיות כמו קידום מכירות או טלוויזיה".



מה היתרונות של המדיה האינטראקטיווית בכל הנוגע לתחום עיסוקה של החברה? "טלוויזיה ושילוט חוצות הם כלי מצוין ליצירת מודעות ואמוציות, אבל אתה לא יכול ליצור דרכם את המעורבות שהאינטרנט יכול ליצור. הפרסום באינטרנט נותן רב-ממדיות שאף כלי אחר לא יכול לתת".



איזה מהלך אינטראקטיב מוצלח היה לדעתך בשנה האחרונה? "הקמפיין של שירותי בריאות כללית".



קרן זופניק, סמנכ"ל שיווק בקידום: "הבנו שאנחנו חייבים גם את הפרסום באינטרנט"



>> כמה מתקציב הפרסום של החברה ב-2007 הופנה לאינטרנט? "25% מסך תקציב הפרסום".



האם הנתח המופנה לאינטרנט יגדל ב-2008? "הנתח המופנה לפרסום באינטרנט יגיע ל-35% מהתקציב ב-2008".



איזה מהלך של פרסום אינטרנטי גדול עשיתם בשנה האחרונה? "באוקטובר 2007 יצרנו שפה תקשורתית חדשה. היה חשוב לנו להעביר את הבידול של תוכנית הלימודים האישית שלנו ולפנות לצרכן בגובה העיניים. 35% מהקמפיין הופנו לפרסום באינטרנט, והשאר לטלוויזיה. לפני כחודש וחצי יצאנו בגל שני של הקמפיין, שכלל פרסום בשילוט חוצות ובאינטרנט".



אתם מרוצים מתוצאות המהלך? "בסקר שעשינו אחרי הגל הראשון שאלנו מי נחשף לו באינטרנט ומי בטלוויזיה, וראינו שאחוזי החשיפה לאינטרנט היו לא מבוטלים. זה גרם לנו להבין שאנחנו חייבים גם את הפרסום באינטרנט".



מי משרד הפרסום האינטראקטיבי שלכם? "Arc של גלר נסיס".



כיצד אתם תופשים את משרד האינטראקטיב שלכם? כשותף אסטרטגי או כמי שמבצע אדפטציות למשרד הפרסום הקלאסי? "בישיבות עבודה שוטפות עם משרד הפרסום שלנו, גלר נסיס, יש תמיד נוכחות של משרד האינטראקטיב, ובמהלכים גדולים משתתף גם המנכ"ל תימור גורדון".



מה היתרונות של המדיה האינטראקטיווית בכל הנוגע לתחום עיסוקה של החברה? "אינטרנט מאוד מתאים לנו, כי הקהל שלנו נמצא שם כל היום. קהל היעד שלנו מתקשר עם חברים דרך האינטרנט, הכל קורה לו שם, ונוכחותנו חשובה באתרים כמו וואלה ונענע ופורטלים לימודיים".



איזה מהלך אינטראקטיב מוצלח היה לדעתך בשנה האחרונה? "קמפיין 'חם או סתם' של אסם לקח את תוכן הגולשים צעד קדימה. הם יצרו פלטפורמה המנוהלת בלעדית על ידי ילדים כדי לחבר את תחושת העצמאות שמלווה את צריכת מנה חמה עם תחושת ההשפעה, שחיונית להם בגיל הזה. שאפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully