וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על תייקר את מחירי הטיסה אחרי פסח

זוהר בלומנקרנץ

9.4.2008 / 9:00

יעלו אחרי החג בשיעור של כ-9%. תהייה זו הפעם התשיעית בשנה האחרונה בה תייקר החברה את המחירים, בעקבות העלייה במחירי הדלק

גל העלאות מחירים צפוי בענף התעופה: אל על מתכוונת לייקר את מחיר כרטיסי הטיסה בשיעור של 8%-9% לאחר עונת נסיעות הפסח. העלאת המחירים הנוכחית - התשיעית בחברה מאז אפריל 2007 - נובעת מהתייקרות הדלק הסילוני.

עלייה זו מיתוספת לעליית המחירים העונתית בפסח ולהתייקרות האחרונה במס הדלק על כרטיסי הטיסה של אל על, שחלה ב-24 למארס. זו היתה עליית המחירים השנייה באל על בתוך פחות מחודש: ב-26 בפברואר העלתה החברה את מחירי הכרטיסים ב-3.5%. את העלאה זו נימקה אל על תחת ניהולו של המנכ"ל חיים רומנו ב"התייקרות תשומות טיסה שונות הנובעות מהשחיקה העולמית של שער הדולר".

סמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים באל על, רמי לוי, הסביר לאחר העלאת המחירים בפברואר כי, "עקב עליית מחירי הדלק לרמות של יותר מ-96 דולר לחבית נפט, הגבוהות בכ-9% מהרמה שבה עודכנה באחרונה תוספת הדלק, נאלצה אל על לעדכן את תוספת הדלק המהווה מרכיב במחירי הטיסה. מבחינת הצרכן הישראלי, המחיר הריאלי של כרטיסי הטיסה בשקלים נשאר דומה לזה שהיה לפני שנה - זאת בשל שחיקת שער החליפין של הדולר אל מול השקל".

לצד העלאות המחירים נהגה אל על בעבר לצאת במבצעים ולהציע מגוון של טיסות וחבילות, כמו מחירי חורף אטרקטיוויים. כך הוזלו בפברואר הטיסות לווינה, מוסקווה, ברצלונה, אתונה ופראג - במטרה לעודד את התנועה בקווים אלה.

בדיקה של TheMarker מעלה כי באפריל 2007 יוקרו מחיר כרטיסי הטיסה ליעדים קרובים (אגן הים התיכון) ב-10 דולרים לכל כיוון, לאירופה - ב-16 דולר וליעדים ארוכי הטווח ו-30 דולר; שער הדולר היה אז 4.07 שקלים לדולר. במאי עלו מחירי כרטיסי טיסה בשיעור של עד 4% ליעדים ארוכי הטווח בצפון אמריקה, המזרח הרחוק, דרום אפריקה וכן לברצלונה, מדריד, מארסיי ומוסקווה. בשאר היעדים לא היה שינוי. ביולי הכרטיסים ליעדים קצרי הטווח ולאירופה התייקרו ב-10 דולרים לכל כיוון. ליעדים ארוכי הטווח בצפון אמריקה, דרום אפריקה והמזרח הרחוק עלו המחירים ב-20 דולר לכל כיוון; אז היה שער הדולר 4.25 שקלים לדולר.

בספטמבר, נובמבר, ינואר ופברואר החברה ייקרה את מחירי הכרטיסים פעם אחר פעם בשיעורים הנעים בין 3%-4% בכל פעם. שער הדולר לעומת זאת צלל ל-3.58 שקלים לדולר. במארס 2008 העלתה אל על את מס הדלק על כרטיסי הטיסה ב-12 דולר ליעדים קרובים לכל כיוון; ב-22 דולר ליעדים בינוניים וב-33 דולר ליעדים רחוקים לכל כיוון; שער הדולר הגיע לשפל של 3.40 שקלים לדולר. וכאמור לאחר עונת חג הפסח צפוי ייקור נוסף של 8%-9% במחיר כרטיסי הטיסה.

מאל על נמסר אתמול בתגובה כי "עקב העלאת מחירי הדלק לרמה של 109 דולר לחבית, החברה שוקלת את צעדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully