וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הקרנות ביל מילר ניצב לצד יאהו במאבקה בהצעת הרכש של מיקרוסופט

מיכל רמתי

9.4.2008 / 10:25

קרן לג מייסון ואליו טראסט של מילר מחזיקה בכ-7% ביאהו

מילר אמר ל"ג'ורנל" כי "אני לא מאוד מתלהב מההצעה הנוכחית של מיקרוסופט", שלפי מחירי המניות הנוכחיים של החברות עומד על כ-29.17 דולר למניה. הוא הוסיף כי גם הערך המקורי של הצעת הרכש היה נמוך מדי, וציין כי לרוב במאבקי השתלטות הצעות הרכש עולות, ולא יורדות. לדבריו, אם מיקרוסופט היתה מוכנה להעלות את הצעת הרכש שלה, היא היתה יכולה לזכות בתמיכת בעלי המניות.



התמיכה הפומבית של מילר ביאהו חשובה לעין ערוך עבור יאהו, בעוד ענקית האינטרנט ומיקרוסופט נערכות למאבק השליטה, שעשוי להגיע להצבעת בעלי המניות. מיקרוסופט הגישה ב-1 בפברואר הצעת רכש בשווי 31 דולר למניה ליאהו, שדחתה אותה כנמוכה מדי. מאז עוד ירד ערך ההצעה, אך מיקרוסופט הבהירה כי אין בכוונתה להעלותה, ואף איימה להוריד את הצעת הרכש, ולנסות להחליף את דירקטוריון החברה על מנת לאלצה להסכים להצעה, באם יאהו לא תיענה להצעה תוך 3 שבועות.



מילר אמר ל"ג'ורנל" כי לדעתו מיקרוסופט היתה יכולה לזכות בתמיכת בעלי המניות דווקא בהעלאת ההצעה מעט - "לדעתי, אם הם היו מעלים את ההצעה בדולר, היתה לכך השפעה פסיכולוגית גדולה על בעלי המניות". הוא הוסיף כי "הבעיה היא שמיקרוסופט טעתה במכתב ששלחה בשבת", כשאיימה להנמיך את הצעתה. "אי אפשר להגיד לבעלי המניות שתפגעו בהם - לא זו הדרך לזכות בתמיכתם". הוא אמר כי לג מייסון מוכנה לתמוך ביאהו, במיוחד באם תוריד את הצעת המחיר שלה, אך אמר כי הוא מאמין שבסופו של דבר מיקרוסופט תהיה מוכנה לשלם עבור יאהו את המחיר ההוגן עבורה.



דובר מיקרוסופט אמר לג'ורנל כי החברה ממשיכה לתמוך באולטימאטום שהציב סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, במכתב המאיים ששלח בשבת. במכתב רמז באלמר כי מיקרוסופט זוכה לתמיכה בקרב בעלי המניות של יאהו.



קרן המניות וליו טראסט (Value Trust) של לג מייסון, שאותה מנהל מילר, רשמה את הירידה החדה ביותר בהיסטוריה שלה ברבעון הראשון - 20%, ונכנסת לשנה השלישית של ביצועים חלשים משל מדד - S&P 500 התקופה הארוכה ביותר של ביצועים חלשים של הקרן, שבמשך 15 שנים רצופות עלו ביצועיה על מדד S&P 500. בין 1991 ל-2005, הניבה הקרן תשואה ממוצעת של 16%, לעומת עלייה ממוצעת של 12% במדד S&P 500.



הקרן נפגעה במיוחד מהירידות החדות במניות הפיננסים והבנייה, שהרכיבו כ-17% מנכסי תיק ההשקעות שלה נכון לסוף ספטמבר. זאת בעקבות המשבר בשוק הדיור האמריקאי והתפשטותו לחברות הבנייה, חברות המשכנתאות ובנקי ההשקעות. בשנה שעברה ירד ערך נכסיה של קרן ואליו טראסט ב-40% ועומד כעת על כ-12.2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully