וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס: החברות יוכלו להחזיר חלק מהפסדיהן ברבעונים הקרבים - אם שווקי האשראי ישתפרו

CNN

9.4.2008 / 11:33

אנליסטים: "אין סוף ברור באופק לקיצוצים המשוערים בקרב הברוקרים כל עוד הפסדי מחיקות הערך נמשכות"

לדברי גולדמן, אחרי מחיקות ערך של מיליארדי נכסים בשנה שעברה, החברות יכולות להחזיר לעצמן את חלק מהפסדיהן ברבעונים הקרבים אם שווקי האשראי ישתפרו.



מצד שני, גולדמן אמר כי התדרדרות האשראי נושאת בחובה סיכון בטווח הרחוק עבור חברות שמסתמכות על משכנתאות, הלוואות בשווי הבתים והלוואות בניה, כגון בנקים מקומיים, חברות משכנתא והלוואות, וקרנות השקעות נדל"ן. גולדמן חזר על ההמלצה שלו למכור את מלווי המשכנתאות במימון ממשלתי Fannie Mae (FNM) ו- Freddie Mac (FRE), והסביר שעלויות האשראי הגבוהות של השניים יימשכו "עד 2010 וייתכן שמעבר לכך".



לעומת זאת, אנליסטים שעמדתם מנוגדת לזו של גולדמן מאמינים שמצבם של הברוקרים והבנקים הגדולים עוד יילך ויחמיר ככל שמדדי האשראי יירדו, מצב שוק הדירות ותחושות הצרכנים יחמירו, והכלכלה הרחבה תכנס למיתון.



מרדית' וויטני מ-Oppenheimer & Co אמרה בסוף החודש שעבר ל-CNN: "אין סוף ברור באופק לקיצוצים המשוערים בקרב הברוקרים כל עוד הפסדי מחיקות הערך נמשכות".



מייק מאיו, אנליסט של Deutsche Bank, אמר ל-CNN כי בעיות הבנקים והברוקרים האמריקאים, שוק הדירות - ממשיך להתדרדר, ולחברות ייגרם נזק של 50 מיליארד דולר במחיקות ערך במחצית הראשונה של השנה.



לעומת זאת, גולדמן מאמין כי ההפסדים הסופיים חורגים באופן משמעותי מהערכות לגבי מחיקות ערך סימון לשוק (mark to market) המשכנתאות של ארה"ב. ערכן על הנייר של מבני ההשקעות כגון אג"ח מגובות בנכסים (collaterized debt obligations) ועוד ניירות ערך שנתמכים על ידי משכנתאות צנח יחד עם המדדים המשמשים להערכת ניירות ערך אלו. התוצאה, לדברי גולדמן, היא היעדר נזילות ומכירות מאולצות של נכסים בקרנות גידור ושל חברות פיננסיות אחרות.



ישנם סימנים ראשונים להתייצבות שמיטות החובות, אמר גולדמן, וכי מחירי הנכסים צפויים להשתפר עם תחילת השפעת הזרקת הנזילות של הבנק הפדרלי לשוק. בנוסף לכך, מחירים יתחילו להיקבע ככל שמכירות של אג"ח במצוקה יעלו.



חברות פיננסיות נוספות שהצטרפו ל-Morgan Stanley, Lehman ו-UBS ברשימת הקנייה של גולדמן הן American Express Co. (AXP), MetLife Inc. (MET),Bank of New York Mellon Corp. (BK), Franklin Resources Inc. (BEN), Janus Capital Group Inc. (JNS) ו - NYSE Euronext (NYX).



גולדמן מאמין הבנקים שיסבלו מהתדרדרות בשווי הבתים והלוואות בניה כוללים את Wells Fargo & Co. (WFC) ו- Zions Bancorp (ZION), ואת הדירוג של שתיהן הוריד גולדמן ל"נייטרלי" מ"קנייה", ואת Marshall & Ilsley Corp. ( MI), שאותו גולדמן הוריד ל"מכירה" מ"נייטרלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully