וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה במוסר התשלומים ליצואנים מישראל

אתי אפללו

9.4.2008 / 12:53

היקף החובות בפיגור ברבעון הראשון של 2008 הוא 475 מליון דולר. ההרעה הגדולה חלה בהודו, גרמניה, ברזיל, בריטניה וארה"ב

המצב בשווקים הבינלאומיים מתחיל להשפיע גם על היצואנים הישראלים. מנתוני בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, עולה כי ברבעון הראשון של 2008 חל גידול חד של 47% בהיקף הפיגורים בתשלומים ליצואנים הישראלים לעומת הרבעון האחרון של 2007. בבססח אומרים כי זהו איתות ראשון לכך שהמשבר במגזר הפיננסי בעולם מתחיל לגלוש לעבר המגזר הריאלי.

על פי נתוני בססח, היקף החובות שבפיגור מהותי (מעל 30 יום) ליצואנים ישראלים ברבעון הראשון של 2008 הוא 475 מליון דולר לעומת 320 מליון ברבעון האחרון בשנה אשתקד. בבססח אומרים כי מדובר בימי פיגור מעבר לתנאי האשראי המוסכמים בין היצואנים הישראלים לבין לקוחותיהם בחו"ל.

הענפים המובילים בהם חלה החמרה בהיקף הפיגורים הם ההייטק עם גידול של מעל 100% בהיקף הפיגורים, וענף הפיננסים בו היקף הפיגורים זינק ב 57% - ככל הנראה עקב המשבר בענף.

מבחינת מדינות, ההרעה הגדולה ביותר במוסר התשלומים ליצואנים הישראלים (מעל 75%) חלה בהודו, גרמניה, ברזיל ובריטניה, וכן בארה"ב (50%). לשם השוואה מציינים בבססח כי בתקופה זו חל גידול של 10% בלבד בהיקף הפיגורים בעסקאות בתוך המשק הישראלי.

לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, הנתונים המדאיגים מהווים אינדיקטור למצב הכלכלי בעולם ולגידול הצפוי במספר פשיטות הרגל במדינות השונות במהלך 2008. לדבריו, הגידול החד בפיגורים בתשלומים ליצואנים הישראלים מבטא התחלה של גלישת המשבר במגזר הפיננסי אל המגזר הריאלי ועל היצואנים הישראלים להיערך בהתאם בכדי להימנע מפגיעה כלכלית.

  • עוד באותו נושא:
  • יצוא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully