וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מצביעים על מגמה מעורבת; חששות ממיתון עלולים לשלוח את השווקים לירידות

יעל פולק

9.4.2008 / 15:42

ריטליקס מאבדת 2.3% במסחר שלפני הפתיחה

אמש ננעלו המדדים בירידות שערים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.7% וננעל ברמה של 2,348 נקודות. דאו ג?ונס איבד 0.3% לרמה של 12,576 ומדד S&P 500 השיל 0.5% לרמה של 1,366 נקודות.



פרוטוקול הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי, בה הוחלט על הורדת הריבית הפדרלית ב-0.75% פורסם אמש. הפרוטוקול חשף כי בכירי הבנק הפדרלי בארה"ב מעריכים בסבירות גבוהה כי הכלכלה האמריקאית תרשום צמיחה שלילית במחצית הראשונה של 2008. החשש ממיתון חמור בכלכלה האמריקאית הכריע את הכף לטובת התומכים בהורדה חדה של הריבית, לעומת המתנגדים שצידדו בהורדה מתונה יותר כדי למנוע לחצים אינפלציוניים.



אלן גרינספאן, יושב ראש הבנק הפדרלי לשעבר, אמר היום כי ארה"ב נמצאת במיתון, וכי זהו העיתוי המתאים להזרמת הון מקרנות ציבוריות, כדי לסייע לפתור את משבר המשכנתאות. גרינספאן התבטא בחריפות, וטען בפירוש שארה"ב נמצאת במיתון. עם זאת, הוסיף ואמר כי הוא אמר שמוקדם מדי לדעת עד כמה עמוק או ממושך יהיה המיתון.



מניית צפויה להיסחר על רקע הודעתו של ביל מילר, מנהל הקרנות האגדי מחברת לג מייסון, אמר ביום אתמול ל"וול סטריט ג'ורנל" כי החברה מוכנה לתמוך במאמציה של יאהו לשמור על עצמאותה, באם תנמיך את הצעת הרכש עבורה. לג מייסון היא בעלת המניות השנייה בגודלה של יאהו, עם 7% מהחברה נכון לסוף 2007.



סין, בעלת הביקוש האדיר למשאבים טבעיים, מתכננת לרכוש למעלה מ-9% ממניותיה של חברת הכרייה הגדולה בעולם - BHP ביליטון (סימול BHP). לפי הדיווח, בפברואר רכשה סין נתח של .9.3% ממניותיה של ריו טינטו - חברת הכריה השלישית בגודלה בעולם, בעבור 14 מיליארד דולר.



יצרנית הרכב הודיעה על זינוק של 47% במכירות הרכב בסין ברבעון הראשון ל-90,791 כלי רכב. מכירות היוזמה המשותפת של פורד בסין לרכבי נוסעים - שנגן פורד מאזדה אוטומוביל - עלו ב-58% ל-61,789 כלי רכב בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.



בהודעה של גורמים המקורבים לענקית הפיננסים לעיתונים "וול סטריט ג'ורנל" ו"פייננשל טיימס", נמסר כי ענקית הפיננסים (לשעבר סיטיגרופ) קרובה למכירת הלוואות ממונפות ואג"ח בשווי כולל של 12 מיליארד דולר לקבוצה של חברות השקעה פרטיות. מכירת ההלוואות הממונפות עשויה לצמצם חשיפת של סיטי להלוואות אלה, אשר בסוף שנת 2007 שוויין הכולל עמד על 43 מיליארד דולר.



תיסחר על רקע הודעתה של החברה הבת, אלאופ, לפיה תספק ליצרנית המטוסים לוקהיד מרטין (סימול LMT) מערכות תצוגה עילית (HUDs) מתקדמות למטוסי F-16 מדור מתקדם. לפי הסכם המסגרת הרב-שנתי, שווי ההזמנה הראשונה הינו 3.8 מיליון דולר והזמנות נוספות יתקבלו על פי קצב המכירות העתידי של מטוסי F-16 של היצרן. האספקות הראשונות של המערכות יתבצעו כבר השנה.



מניית פלוריסטם תיסחר לאחר שזינקה ביומיים האחרונים ב-140% בנאסד"ק. חברת הביו-רפואה מחיפה, שמתמחה בתחום תאי הגזע, דיווחה על הצלחה בניסוי פרה-קליני בתרופה שלה לטיפול בשבץ מוחי. בקיץ הקרוב צפויה החברה להתחיל בניסוי קליני בבני אדם ובחברה מצפים כי לאחר הצלחת השלב הראשון בניסוי הקליני, היא תגיע לשווי שוק גבוה פי שלושה משוויה הנוכחי שעומד על כ-31 מיליון דולר.



הודיעה כי תפרסם את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2008 ב-5 למאי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully