וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך של האוצר לעידוד השקעה בתעשייה

טל לוי

9.4.2008 / 16:56

על פי תוכנית עליה הכריז השר בר-און, יונהג פחת מואץ אחיד וגורף לכלל המפעלים בענפי התעשייה, החקלאות והבנייה בגובה של 50%

שר האוצר, רוני בר-און, הכריז על הנהגת תוכנית פחת מואץ ככלי נוסף לעידוד השקעות בענפי התעשייה, החקלאות, הבנייה והמלונאות. התוכנית גובשה במשרד האוצר - ועל פיה יונהג פחת מואץ אחיד וגורף לכלל המפעלים בענפים הללו בגובה של 50%. זאת, לאור ההתרחשויות הכלכליות האחרונות בעולם, החלשות שער הדולר, ההאטה בשווקים בחו"ל והתחזיות לצמיחה מתונה יותר מאשר ידעה ישראל בשנים האחרונות.

פחת הוא מונח חשבונאי שמייצג את הבלאי שצובר הציוד שרוכשים בעלי העסקים ובכלל זה פסי ייצור ומחשבים. כללי החשבונאות וכללי מס הכנסה קובעים מהו אורך החיים של כל סעיף ציוד - ועל פי תקנות אלה שוויו של הרכוש הולך ופוחת. כך למשל, מחשב אישי מופחת על פני 3 שנים ופירוש הדבר כי מי שרכש מחשב תמורת 9,000 שקלים, רואה לנגד עיניו מחשב בשווי 6,000 שקלים לאחר שנה. באופן זה אמורים ספרי החברה לייצג את שווי הנכסים והציוד.

תוכנית הפחת המואץ קובעת כי כל מוצר יופחת על פני שנתיים בלבד. הפחת הוא הפרשה חשבונאית בלבד - אולם החברה אינה מוציאה מזומנים מכיסה. רישום הוצאות גבוהות יותר (עבור פחת) מאפשרים לחברות להציג רווח חשבונאי ("על הנייר") נמוך יותר - ולכן לשלם פחות מס הכנסה. החברות ישלמו במזומן את המס אולם בתקופה ארוכה משנתיים. בשורה התחתונה - המדינה בעצם מעניקה לבעלי העסקים ארכה שמאפשרת להם לדחות את תשלומי המס לעתיד. הגדלת שיעור הפחת הינה הכרה בהוצאות עבור ההשקעה של התעשיינים והמלונאים בציוד ומכונות שתעשה בתקופה שבין 1.6.2008 לבין 30.5.2009.

שר האוצר, רוני בר-און, אמר כי "הגדלת שיעור הפחת שיוכר לצרכי מס והעמדתו על שיעור זהה וגבוה לתקופת זמן קצובה - הינה צעד ממוקד אשר מופעל בעת הזו במטרה לסייע לענפים שונים במשק, לתמרץ השקעות ולעודד את הפעילות היצרנית של המשק. זהו מהלך המצטרף לחבילת הסיוע ליצואנים והינו צעד נוסף במדיניות שאנו נוקטים לעידוד המשך הצמיחה במשק. משרד האוצר בראשותי ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות המתרחשות בעולם ונפעל ככל שנדרש במסגרת כלי המדיניות העומדים לרשותנו".

מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, אמר: "בייחוד בתקופה זו, הנהגת תוכנית פחת מואץ תהווה תמריץ נוסף לקבלת החלטות על השקעות ותשמש מנוע דחיפה לכלכלה הישראלית. אני מאמין שיש בכוחה של התוכנית להטיב עם ענפי הייצור במשק ומקווה שהתקנות תאושרנה במהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully