וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה מתריעה: המשבר בשוק הדיור האמריקאי וההאטה הגלובלית פוגעים בהכנסות

אשר שכטר

9.4.2008 / 22:12

מנכ"ל איקאה, דאלוויג: "ההאטה משפיעה עלינו לא מעט"

מנכ"ל איקאה, אנדרס דאלוויג, הזהיר היום במהלך כנס קמעוני בברצלונה כי החברה רשמה נפילה במכירותיה בחלק מהשווקים הגדולים ביותר שלה, ואמר כי הירידה במכירות עשויה להתפשט בכל אירופה.



"המשבר בשוק הדיור מאד משמעותי לעסק שלנו, ואנחנו מרגישים לא מעט את השפעותיו. הצמיחה שלנו יורדת בארה"ב, בבריטניה ובגרמניה. ההאטה משפיעה עלינו לא מעט", אמר דאלוויג. איקאה מפעילה כ-260 סניפים ב-37 מדינות.



תוכניות ההתרחבות של איקאה, אמר דאלוויג, ייושמו בקצב "איטי בהרבה" בעקבות ההאטה העולמית. עיקר השקעותיה של החברה, אמר, יהיו בשווקים מתעוררים כמו קרואטיה, סלובניה ואוקראינה - על רקע שחיקה בכוח הקנייה באירופה ובארה"ב, בעקבות הזינוק במחירי האנרגיה והמזון וההאטה הכלכלית.



"אני בהחלט רואה אתגרים גדולים עבורנו בעולם המערבי, והזדמנויות בשווקים המתעוררים", אמר דאלוויג. איקאה גם מתכוונת לפתוח סניפים חדשים במדינות בהן היא כבר מפעילה סניפים, כמו פולין, רוסיה וסין. בשנת הכספים שהסתיימה באוגוסט, רשמה איקאה עלייה של 14% במכירותיה ל-19.8 מיליארד יורו (31.3 מיליארד דולר).



מעבר להאטה הכלכלית, הזהיר דאלוויג גם כי הרשתות הקמעוניות צפויות לרשום ירידה ברווחים בשל "סדר העדיפויות המשתנה" בקרב צרכנים ברחבי העולם, המעדיפים כיום לדבריו להשקיע פחות ברהיטים ובמוצרים לבית, לטובת הגדלת ההוצאות על טיולים ועל פנאי.



איקאה, לדבריו, סובלת מפגיעה בשולי הרווח שלה משום שהיא אינה מעבירה את העלייה החדה במחירי חומרי הגלם לצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully