וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו וגוגל משתפות פעולה: יבחנו את הרווחיות שבהעברת הפרסום צמוד החיפוש של יאהו לגוגל

אשר שכטר

9.4.2008 / 23:36

הצלחה של הניסוי עשויה לאפשר ליאהו עמדה טובה יותר במאבקה בהצעת הרכש של מיקרוסופט

שתי החברות יבצעו מבחן בן שבועיים בלבד, שבמסגרתו יעברו לא יותר מ-3% מפעילות הפרסום צמוד תוצאות החיפוש של יאהו לגוגל, במטרה להעריך כמה משתלם יהיה מיקור החוץ של הפעילות עבור שתי החברות במונחי הכנסות. הניסוי יהיה תקף רק לחיפושים שיתבצעו מארה"ב. שתי החברות המתחרות דנו באפשרות של כריתת ברית עסקית ביניהן, מאז הציעה מיקרוסופט לרכוש את יאהו תמורת 31 דולר למניה ב-1 בפברואר.



גורמים המקורבים ליאהו מסרו לאתר האינטרנט של "וול סטריט ג'ורנל", כי היקפו המצומצם של שלב המבחן והטווח הקצר שבמהלכו יתקיים אינם צפויים לשבש את המגעים בדבר מכירתה של יאהו למיקרוסופט - אך עשויים לשנות את הדינמיקה במשא ומתן בין החברות, מאחר שהם מאפשרים ליאהו להראות לבעלי מניותיה כי יש חלופות לרכישתה על ידי ענקית התוכנה.



אנליסטים מעריכים כי העברת פעילות הפרסום צמוד תוצאות החיפוש של יאהו לגוגל תגדיל את תזרים המזומנים של יאהו, מאחר שמערכת הפרסום של גוגל מניבה הכנסות גבוהות יותר באופן משמעותי עבור כל חיפוש מהמערכת המקבילה של יאהו. ההסדר הצפוי, לפי הערכות, יקבע כי רובן המוחלט של ההכנסות משיתוף הפעולה יעברו ליאהו, כאשר גוגל תשמור נתח מיעוט כעמלה.



עם זאת, מומחים מזהירים כי כל שיתוף פעולה בין גוגל ליאהו בתחום הפרסום ככל הנראה ייתקל בהתנגדות מצד הרגולטורים, בשל הנתח הגבוה של שתי החברות בשוק הפרסום המקוון והפרסום צמוד תוצאות החיפוש.



יאהו מנהלת כיום מאבק שליטה מול מיקרוסופט, שעשוי להיות מוכרע רק בהצבעה של בעלי המניות. יאהו דחתה את הצעת הרכש של מיקרוסופט כנמוכה מדי, אך מיקרוסופט הבהירה כי אין בכוונתה להעלותה, למרות שערכה של העסקה ירד מאז ההצעה בשל ירידה במניותיה של ענקית התוכנה. ההצעה, המורכבת ממזומן וממניות, העניקה בעת הגשתה שווי של 44.6 מיליארד דולר ליאהו, אך כעת שווייה 42 מיליארד דולר.



מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, איים ביום ראשון במכתב ששלח לדירקטוריון יאהו כי מיקרוסופט עשויה להפחית את הצעת הרכש או להגיש הצעת מחיר עויינת באופן ישיר לבעלי המניות, אם יאהו לא תקבל את ההצעה המקורית בתוך שלושה שבועות.



במסגרת מאבק שליטה, יוכלו בעלי המניות של יאהו - בהם מיקרוסופט עצמה - לבחור דירקטוריון חדש, שעשוי להסכים להצעת הרכש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully