וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בלו צ'יפ: כלכלת ארה"ב כבר נמצאת במיתון או השנה תיכנס למיתון

רויטרס

10.4.2008 / 8:58

הכלכלנים: המיתון לא יהיה מעמיק או מתמשך

לפי הסקר, המיתון לא צפוי להיות עמוק או לתקופה ממושכת, בשל שורת הורדות הריבית שביצע הפדרל ריזרב ובשל חבילות תמריצים שמציע הממשל האמריקאי לידיהם של הצרכנים, כמו הטבות מס.



"למעלה ממחצית מחברי הפאנל מאמינים כי הכלכלה כבר נכנסה למיתון או תעשה כן השנה", נכתב בניוזלטר של הבלו צ'יפ. כמעט מחצית מהכלכלנים צפו ירידה במספר המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי ב-2008.



"הצריכה הפרטית צפויה לרשום את העלייה השנתית הקטנה ביותר זה 17 שנה. הרווחים לפני מס של התאגידים ירשמו את הירידה הראשונה מאז 2001, השקעות בנדל"ן שאינו למגורים ירשמו את הצמיחה האיטית ביותר מאז 2003 והתפוקה התעשייתית תרשום את הצמיחה המתונה ביותר מאז 2002", נכתב.



הנתונים הכלכליים שפורסמו במהלך החודשים האחרונים הם אלה שהורידו את תחזיות פאנל הכלכלנים, בעיקר נתוני התעסוקה במארס אשר הראו על ירידה חודשית שלישית ברציפות במספר המשרות החדשות במשק.



תחזית הפאנל צופה צמיחה של 0.1% בתמ"ג האמריקאי ברבעון הראשון - בהתאם לתחזיות שנתנו הכלכלנים לפני חודש. גם ברבעון השני צופה הפאנל צמיחה של 0.1%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 0.2%, אשר ניתנה לפני חודש.



לכלל שנת 2008 צופה הפאנל צמיחה של 1.4% בתמ"ג האמריקאי, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.5% אשר ניתנה לפני חודש ותחזית לצמיחה של 2.6% שניתנה בספטמבר - החודש בו החלה שרשרת הורדות הריבית בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully