וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים: סניפי AM:PM החדשים לא יפתחו בשבת

נתי טוקר ונורית רוט

10.4.2008 / 9:57

לטענתם, דודי ויסמן, בעל השליטה בקבוצת דור אלון הסכים לכך. פנו לעו"ד יעקב וינרוט במטרה לחתום על הסכם משפטי בין הצדדים בעניין

דודי ויסמן, בעל השליטה בקבוצת דור אלון, הסכים כי כל החנויות של רשת AM:PM שייפתחו מעתה ואילך יהיו סגורות בשבת - כך טוענים בוועדת הרבנים למען קדושת השבת. לדברי מזכיר הוועדה, יצחק גודלקנופף, הוועדה פנתה לעו"ד יעקב וינרוט במטרה לחתום על הסכם משפטי בין הצדדים בעניין.

לדברי גודלקנופף, "רבוע כחול שיגרה לנו מספר הצעות, אבל בינתיים זה בגדר דיבורים בלבד. כרגע אין שום התחייבות בכתב. דור אלון מוכרת לנו סיפורים שזו חברת ציבורית ואין להם יכולת להחלטה. לכן הבאנו את וינרוט, שהוא משפטן לא קטן, שיציג לנו מסמך כתוב".

גולדקנופף הוסיף כי לאחר שוינרוט יגיע עם הסכם משפטי מחייב, הוא יוצג בפני הרבנים והם אלה שיכריעו אם לקבל את הפשרה. "גם אנחנו צריכים להתגבש בינינו, אבל נוכל לעשות את זה רק לאחר שנראה מסמך מפורש",אמר גודלקנופף.

וינרוט אישר כי הרבנים פנו אליו שישמש כמגשר בסכסוך בינם לבין ויסמן. לדבריו, הוא עדיין שוקל את הפנייה, בין היתר מכיוון שויסמן עצמו טרם אישר את הסכמתו להליך הגישור. "אני חושב שהנושא חשוב מאין כמוהו ואשמח להועיל ככל שאוכל", אמר וינרוט.

תקדים אל על

החרם על עסקיו של ויסמן החל לפני כשבועיים, כאשר ועדת הרבנים קראה לציבור החרדי שלא "להתקשר בעסקים" עם קבוצת אלון, הכוללת את רבוע כחול ואת רשת שפע שוק, הפונה למגזר החרדי. העילה לחרם היתה פעילותה של רשת AM:PM בשבת. ביום חמישי האחרון החליטה ועדת הרבנים להחמיר את המאבק והחתימה את שני הרבנים הבכירים של הציבור החרדי, האדמו"ר מגור והרב אלישיב, על מסמך הקורא לציבור הדתי להימנע מלקנות בשפע שוק.

מנגד, נציגי הרבוע הכחול נפגשו בימים האחרונים עם רבנים חשובים מהחוג הליטאי, בהם הרב אהרון יהודה לייב שטינמן, הרב חיים קנייבסקי והרב נסים קרליץ, והצליחו לשכנעם שלא להצטרף לחרם. גם הרב עובדיה יוסף, מנהיג ש"ס, החליט שלא להכריז על חרם, אלא לגשת למשא ומתן. כצעד בונה לקראת המשא ומתן, נודע כי דור אלון סגרה בשבת האחרונה כמה סניפים של רשת AM:PM עם זאת, בדור אלון אמרו כי הסניפים נסגרו משיקולים כלכליים בלבד.

אין זו הפעם הראשונה שוינרוט נקרא לסייע במאבקים בין המגזר החרדי לחברות במשק. גם בחרם הארוך שהוטל על חברת אל על, לפני כשנה וחצי, בגין חילולי השבת שלה, היה זה וינרוט שהצליח להגיע להסכם בין הצדדים. לפי ההסכם שם, התחייבה אל על שלא לטוס בשבת, כאשר במקרה חירום, תישמע אל על לייעוץ רב שמקובל על הצדדים, שיכריע אם מדובר בפיקוח נפש.

במקרה שאל על לא תשמע להוראת הרב, היא תחזיר את דמי הביטול לנוסעים שלא יהיו מעוניינים לטוס בה. בנוסף, המאבק הגדול ביותר שוינרוט הצליח להגיע בו להסכם היה ליצירת טלפון סלולרי כשר בלא שירותי תוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully