וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עליית מחירי הנפט: פשיטת רגל רביעית תוך עשרה ימים של חברת תעופה מוזלת

הדר תדמור

10.4.2008 / 10:20

חברת התעופה אואזיס הונג קונג איירליינס פשטה את הרגל וביטלה טיסותיה

פשיטת הרגל של אואזיס הונג קונג איירליינס השאירה אלפי נוסעים תקועים בהונג קונג, לונדון וונקובר, ללא טיסות.



הסיבה לפשיטת הרגל של חברת התעופה המוזלת נעוצה במחיר הגבוה של דלק המטוסים, לאחר שמחירי עלו לשיאים. אתמול עלה מחיר הנפט הגולמי ב-2.2% ונסגר בשיא נעילה של 110.87 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שבמהלך המסחר אף הגיע ל-112.21 דולר לחבית.



העלייה במחירי הנפט מקשה רבות על תעשיית התעופה, ובעיקר על חברות התעופה המוזלות אשר מנסות להתחרות במחירים של חברות התעופה הגדולות ולרשום שולי רווח קטנים. שלוש חברות התעופה הנוספות אשר הודיעו במהלך עשרת הימים האחרונים על פשיטת רגל מגיעות כולן מארה"ב: אלוהה איירגרופ, ATA איירליינס וסקאיבוס.



המספר הרב של חברות תעופה מוזלות אשר פושטות אל הרגל עלול להביא בירידה באמון הצרכנים בחברות אלה. עם זאת, מומחים בתעשיית התעופה אמרו ל"הראלד טריביון" כי המודל שהציעה אואזיס, טיסות יוקרתיות במטוסים בעלי מרווחים גדולים בין הכיסאות, הפכו את פעילויותיה של חברת התעופה לפגיעות במיוחד לעליית מחירי הנפט.



גם חברות התעופה המוזלות הגדולות יחסית נפגעות מהעלייה במחירי דלק המטוסים. ריאנאייר, חברת התעופה המוזלת הגדולה באירופה, רשמה ירידה של 27% ברווחיה ברבעון השלישי של שנת הכספים של החברה, אשר נסתיים בדצמבר 2007, ל-35 מיליון ליש"ט. מרבית הירידה ברווחים היא בשל תשלום קנס חד פעמים, אך ללא חישוב הקנס עדיין רשמה ריאנאייר ירידה של 10% ברווחיה.



חברת התעופה ג'ט-בלו רשמה הפסד של 4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2007, לעומת רווח של 17 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2006. בהודעת החברה, עם פרסום תוצאותיה בינואר, נאמר כי ההפסדים הם בשל עליית מחירי הנפט לשיא.



ממשלת סין הורידה בתחילת החודש את המחיר בו נרכש דלק המטוסים על ידי חברות תעופה מקומיות, במטרה להגן עליהן ולאפשר להן להתחרות יותר טוב עם יריבות גדולות יותר מארצות אחרות. China Aviation Oil Holdings , המפקחת על מחירי דלק המטוסים, הורידה את מחיר הדלק שנקנה בסיטונות על ידי חברות התעופה הסיניות ב-1.3% .


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully