וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד דן כהן, החשוד בקבלת שוחד בפרשת סימנס, נמלט לפרו לאחר שקיבל איומים: אל תסכים להיות עד מדינה

יואב יצחק/Nfc

10.4.2008 / 11:52

בשלב זה טרם הושג עמו הסכם להסדר טיעון

האיומים הועברו אל כהן באמצעות גורם מקורב מאוד. הובהר לו, כי גורמים המעורבים בפרשת השוחד לא יראו בעין יפה אם יסכים לשמש עד מדינה, ואם יעז לחשוף את מעשיהם של גורמים מעורבים נוספים. המדובר, למעשה, באיומים ממשיים מהם חושש כהן.



כהן שוהה מזה כמה שנים בפרו. הוא הצליח להימלט בזכות אוזלת ידם של גורמי האכיפה בישראל, ובהם פרקליטת המדינה דאז, עדנה ארבל (כיום שופטת בית המשפט העליון), שנמנעו מנקיטת הליכים משמעותיים נגדו - לרבות הוצאת צו איסור יציאה מהארץ. לדידו של כהן, הוא יצא לחו"ל לשנת שבתון בעת שלא היה נגדו צו איסור יציאה מהארץ, ולכן אין להתייחס אליו כאל עבריין נמלט.



החקירה נגד עו"ד כהן נפתחה ברשות ניירות ערך, ביוזמתם של אנשי הרשות. הפרקליטות והמשטרה נמנעו עד 2005 מביצוע מלאכתם ומהרחבת היריעה, כדי לחקור את פרשת השוחד. בשנתיים האחרונות, לעומת זאת, הואצו ההליכים נגד כהן בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.



בפרשת השוחד שבה מדובר מעורבים בכירים נוספים בקהילית העסקים והמשפט בישראל. עד כה טרם התקיימה בדיקה בשאלה מדוע נמנעו גורמי אכיפת החוק, ובראשם הפרקליטות - בתקופתה של ארבל - מנקיטת הליכים משמעותיים נגדו.



בעת שהתגלתה הפרשה היה עו"ד כהן מחותנו של נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק (בתו של כהן הייתה נשואה לבנו של ברק). באותה תקופה היתה עדנה ארבל מועמדת לכהונת שופטת בבית המשפט העליון. עם או בלי קשר, כאמור: ארבל נמנעה באותה תקופה ממיצוי הדין עם כהן.



הידיעה פורסמה במקור באתר Nfc


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully