וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארק פלאזה של אלי פפושדו נכנסה לקרואטיה: רכשה תמורת כ-130 מיליון שקל 20% מחברת מלונאות קרואטית

מיכאל רוכוורגר

10.4.2008 / 13:06

החברה הקרואטית מחזיקה 14 בתי מלון ואתרי נופש ובין משקיעיה בנק ההשקעות גולדמן סאקס

המניות נרכשו מידי קונסורציום של קרנות השקעה, בהובלת בנק ההשקעות גולדמן סאקס. במסגרת ההסכם בין הצדדים, תנהל פארק פלאזה במשך תקופה של 20 שנה, את הנכסים של חברת ארנה- טוריסט (Arenaturist), אשר מוחזקת בשיעור של כ-74% בידי החברה הקרואטית שאת מניותיה רכשה פארק פלאזה.



החברה, ארנה-טוריסט, נסחרת בבורסת זאגרב הקרואטית. החברה מחזיקה בקרקע המשתרעת על פני שטח של כ-2,000 דונם, סמוך לעיר החוף פולה (Pula), בחבל איסטריה. על הקרקע מצויים שמונה בתי מלון ושישה אתרי נופש, המכילים כ-3,000 חדרים. כמו כן, מפעילה ארנה-טוריסט חמישה אתרי קמפינג ומספר נכסים ליד פולה.



בכוונת פלאזה פארק לפעול להשבחת בתי המלון ודירות הנופש, אשר חלקם יהיו תחת המותג "פארק פלאזה". בכוונת הצדדים, לפתח בין היתר מרכז כנסים סמוך לאחד מבתי המלון. כאשר קרואטיה נהנית בשנים האחרונות מגידול ניכר של תיירים המבקרים במדינה.



בוריס איוושה, מנכ"ל פארק פלאזה, ציין כי "ההשקעה הנוכחית מספקת לנו הזדמנות נוספת להתמקד בתחום ההתמחות שלנו של פיתוח וניהול נכסי בתי מלון ומרכז כנסים באזור חדש עבורנו".



עסקה זו מצטרפת ל-2 עסקות אותן בצעה החברה לאחרונה בלונדון, אנגליה. במסגרת העסקה הראשונה, רכשה פארק פלאזה תמורת כ-100 מיליון שקל, כ-66% מהון המניות של חברה אנגלית, המחזיקה בית מלון המצוי בשלבי הקמה וכולל כ-1,037 חדרים.



במסגרת העסקה השנייה רכשה פארק פלאזה 50% מהקרקע בלונדון, אשר עליה מתוכנן הקמת פרויקט משולב של דירות למכירה ומלון בוטיק, תמורת כ-62 מיליון שקל.



פארק פלאזה סיימה את שנת 2007 עם הכנסות של כ-97 מיליון יורו, והציגה רווח נקי של כ-23 מיליון יורו. החברה השלימה ביולי האחרון גיוס כ-173 מיליון דולר, בבורסה המשנית בלונדון (AIM), והחלה להסחר לפי מחיר של 5.5 ליש"ט. מאז ההנפקה צנחה מניית החברה בכ-46%.



פארק פלאזה, המחזיקה בבעלותה ומנהלת בתי מלון ברחבי אירופה, מזרח התיכון וצפון אפריקה, ופועלת באמצעות 2 מותגים: Park Plaza Hotels&Resorts ו-Artotel.



בנוסף לכך, פארק פלאזה פועלת בשותפות אסטרטגית עם רשת התיירות קרלטון, אשר באמצעותה משווקת פארק פלאזה חבילות תיור עבור כ-26 נכסיה הכוללים כ-4,700 חדרים.



בפארק פלאזה, צופים כי בהתאם לעסקות החדשות שבוצעו,ועסקות שיבוצעו בעתיד, תגיע הקבוצה עד שנת 2010 להחזקה של כ-8,000 חדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully