וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינוטק פיטרה 85 מעובדיה - וסגרה את המפעל בישראל

גיא גרימלנד

10.4.2008 / 15:13

העיתון "בוסטון גלוב" חושף את היקף הקיצוצים בחברה בעקבות ביטול ההסכם עם ג'ננטק

אינוטק, שנוסדה ב-96', עוסקת בפיתוח תרופות לסרטן, מחלות לב ומחלות דלקתיות. החברה פיתחה מולקולות שעשויות להשפיע על אנזים בשם PARP, האחראי על תיקון מקטעי DNA שנפגעו, ומיושמות בתרופות למחלות לב, סרטן ומחלות דלקתיות. מוצר נוסף, הנמצא בשלבי פיתוח מוקדמים יותר, הוא מולקולה שעל בסיסה תפותח תרופה לטיפול בנפגעי קרינה. ייחודה של המולקולה הוא שהיא מאפשרת טיפול לאחר הפגיעה, בניגוד לתרופות קיימות כמו לוגול, הניתנות כטיפול מונע כנגד קרינה.



באינוטק הועסקו כ-120 עובדים - 35 מהם עבדו בבבוסטון ו-85 מהם בישראל. לחברה סניף ברעננה, שבו מבוצעים ניסויים קליניים כלל עולמיים, וכן מפעל ייצור בנגב שנרכש מחברת די-פארם, שנסגר בימים אלה. היזם, ד"ר אנדרו זלצמן, היה מנכ"ל ונשיא החברה והוחלף באחרונה על ידי ד"ר מייקל לוברג.



הסיבה לפיטורים הנרחבים היא החלטתה של ג'ננטק לצאת מהסכם שחתמה עם אינוטק ב-2007. ההסכם אמור היה להכניס לקופת אינוטק סכום של 625 מיליון דולר בעבור הזכות לפתח תרופות וטיפולים למניעת סרטן ובעיות לב, אך ג'ננטק בחרה שלא להמשיך אותו והוא יסתיים באפריל.



בחברה הושקעו עד כה 79 מיליון דולר. לפי הדיווח ב"בוסטון גלוב", יש לה עדיין 40 מיליון דולר באמתחתה להמשך פעילותה בעתיד. בחברה השקיעו, בין היתר, פיטנגו, Medimunne Ventures, Care Capital, Mitsubishi UFG Capita ו-RHO Ventures.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully