וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוד'יס חתכה את דירוג ה-ARS של מאינד בשש דרגות ל-A3

עומרי כהן

10.4.2008 / 15:47

ה-ARS דורגו Aaa כאשר נרכשו בידי מאינד; הדירוג של S&P נשאר AAA

מאינד דיווחה אתמול, כי באחרונה סוכנויות דירוג האשראי מודי'ס וקרדיט ווטץ', חתכו את דירוג האשראי לנייר בו מושקעים נכסיה בשש דרגות - מרמת הדירוג הגבוהה ביותר Aaa (מקביל ל-AAA) לרמה של A3 (מקביל ל-A מינוס) עם השלכות שליליות. הדירוג החדש משקף איכות חוב ברמה בינונית עד גבוהה. עם זאת, סוכנות דירוג אחרת, S&P, ממשיכה להעניק לאותם ניירות ערך את דרגת האיכות הגבוהה ביותר שלה - AAA.



בדומה לחברות רבות, השקיעה מאינד ב-ARS שלה בעקבות התפיסה כי מדובר בנייר ערך נזיל הניתן למימוש מדי חודש. אולם, משבר האשראי הנוכחי - הוריד לרמה של אפס את הביקוש לניירות ערך מסוג זה וכעת כמעט בלתי אפשרי לממשם. בינתיים, ממשיך ה-ARS לשלם ריבית מדי חודש, אולם לא בטוח שמצב זה ימשך לאורך זמן, במיוחד כאשר נייר הערך מיועד לפדיון רק ב-2046.



אלא שבניגוד לחברות אחרות שרכשו את ה-ARS, מפנה מאינד אצבע מאשימה לעבר הבנק שמכר לה אותם. לטענתה, ביצע הבנק את ההשקעה ללא ידיעתה ובניגוד לסיכום המוקדם ביניהם, שבו נקבע מפורשות כי הכסף יופקד בניירות ערך בעלי רמות גבוהות של ביטחון ונזילות. סיכום זה לא בוצע, ולפי מאינד הבנק אף הודה בכישלון ההשקעה.



את התלונה נגד הבנק הגישה מאינד לרשות הרגולטורית של תעשיית הפיננסים בארה"ב (FRIA). גוף זה משמש כבורר על פי סיכום מוקדם בין הצדדים - בהסכמים מסוג זה. מאינד טוענת להונאה ולהפרת חוקי ניירות ערך פדרליים, ותובעת פיצוי כספי מכל המעורבים בפרשה, בראשם הבנק וכמה מעובדיו הבכירים.



לפני כשנתיים הצהירה מאינד בפומבי, כי תשקיעה את כספה "בפיקדונות בנקאיים חסרי סיכון", לאחר שהשקיעה בפיקדונות מובנים בהיקף של 20 מיליון דולר - שהסבו לה בשלב מסוים, הפסדים כספיים. אבל ההשקעה הנוכחית של 62% מהנכסים הנזילים של החברה ב-ARS, מהווים הפרה של הצהרה זו וחושפים את החברה לתביעות משפטיות.



במקביל להגשת התלונה ל-FRAI, עזב סמנכ"ל הכספים של מאינד, אורן בריאן את תפקידו ובמקומו מונה רפי וייסלר. בנוסף לכך, מאינד עיכבה את פרסום הדו"חות השנתיים המלאים ל-2007, והסתפקה בחשיפה של תוצאות חלקיות אשר כללו הכנסות של 18.4 מיליון דולר ורווח תפעולי של 1.3 מיליון דולר. לדברי יו"ר ומנכ"ל החברה, מוניקה אייזינגר, ההליך המשפטי נמצא בעיצומו, והחברה מחכה לתגובת הבנק. אייזינגר הוסיפה, כי התאריך האחרון להגשת הדו"חות השנתיים הוא 30 ביוני, ועד אז לא מתכוונת החברה להעריך מחדש את שווי ההשקעות ב-ARS, בשל האפשרות לקבלת פיצוי מהבנק.



מניית מאינד נסחרת כיום במחיר שפל של שש שנים - 1.25 דולר, לאחר שאיבדה בחצי השנה האחרונה כמחצית מערכה זאת כתגובה לפרשת ה-ARS. מחיר המניה הנוכחי משקף למאינד שווי של 27 מיליון דולר בלבד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully