וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הרוויחו הטייסים איתן סטיבה, רועי בן-ימי ועמי לוסטיג מאות מיליוני דולרים באפריקה

גיא לשם

10.4.2008 / 16:25

רועי בן-ימי, עמי לוסטיג ואיתן סטיבה הם שלושה טייסי קרב שגרפו יותר ממיליארד שקל בעסקות נשק ונפט באנגולה ■ עכשיו, אחרי שבחנו אפשרות לרכישת בזק, פרטנר וערוץ 10, ביצעו השקעה ראשונה בישראל - בחברת גילת ■ חשיפה ראשונה של השלישייה הכי סודית בסקטור הע

לפני יותר מ 30 שנה הם היו נפגשים בחדרי התדריכים של אחת הטייסות בבסיס חיל האוויר בצפון. זה היה לפני תרגילים משותפים של קרבות אוויר, שנערכו בין טייסת פאנטומים שנאבקה על תהילתה מול טייסת צעירה, אשר הוקמה במיוחד כדי לקלוט את ראשוני מטוסי ה F16 שהגיעו לישראל באותן שנים.



האווירה היתה תחרותית במיוחד וכל צד השתדל להבליט את הטובים שבאנשיו. בין אנשי טייסת הפאנטום שהשתתפו באותם תרגילים היה גם הנווט הצעיר מאיר שמיר. בין אנשי ה F16 היו שלושה טייסים שכבר אז, על-פי חבריהם לטייסת, בלט הקשר המיוחד ביניהם. איתן סטיבה, עמי לוסטיג ורועי בן-ימי.



השבוע נפגשו שוב כל היריבים, והפעם לא בחדר תדריכים אלא במשרדיה המפוארים של קבוצת LR שבבעלות סטיבה, לוסטיג ובן-ימי. הארבעה ערכו ישיבת עבודה ראשונה לאחר שרכשו במשותף את השליטה בחברת הלוויינים גילת, בהשקעה של כמעט חצי מיליארד דולר. החשיפה התקשורתית שליוותה את ההודעה על העסקה אינה דבר חדש בעבור שמיר, המככב במדורי הכלכלה והספורט בשנים האחרונות. בעבור שלושת שותפיו החדשים ההפך הגמור הוא הנכון. במשך כל שנותיהם בעסקים הקפידו השלושה להימנע מכל חשיפה מיותרת לא רק בכלי התקשורת אלא אפילו בפני שותפים עסקיים, קבלני משנה ועובדים.





באופן נדיר, כשמדובר בקהילה העסקית המקומית, הצליחו השותפים להיעדר גם ממדורי הרכילותולהימנע מחיים ראוותניים ומושכי תשומת לב. בחסות האנונימיות היחסית הצליחו השלושה לבנות ב 20 השנה האחרונות אימפריה של ממש הפועלת בארבע יבשות, מעסיקה כ 3,000 עובדים ומחזור עסקיה מוערך במיליארד דולר בשנה.

הקבוצה פעילה במגוון תחומים - החל במסחר בנשק, דרך הקמת שדות תעופה, פריסת מערכות הגנה ווירית והפעלת תקשורת סלולרית ולוויינית ועד חקלאות. הפעילות הענפה מתבצעת תחת ההגדרה "סחר בינלאומי ופיננסים". מקרב עובדי החברה והחברות הבנות בישראל ובעולם. וגם בקרב המנהלים רק מעטים יודעים על מכלול הפעילויות, בעיקר בתחומים כמו מכירת נשק ואימון כוחות צבאיים.

גם העובדה כי השלושה הקפידו במשך השנים שלא לצבור לעצמם יריבים ולא להפר הבטחות וחוזים סייעה לשמירה על החשאיות, החשובה כל-כך בעסקים מסוג זה. רכישת השליטה בגילת תלווה במחיקתה מהמסחר בבורסה והפיכתה לחברה פרטית, שבה יוכלו הבעלים לעשות הכל הרחק מחובת הדיווח לציבור ומביקורת מיותרת - בדיוק כמו שעבדו עד היום.







הכתבה המלאה - מחר ב-MarkerWeek

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully