וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוויחים מהאקזיט של יבמ ופיילס-אקס: קרנות הון סיכון, המנכ"ל ג'ימי גרסיה-מזה ויעקב הרבסט

גיא גרימלנד

10.4.2008 / 16:24

בחברה הושקעו כ-20 מיליון דולר בלבד

היום נודע על אקזיט נוסף, יבמ רוכשת את הסטארט אפ הישראלי פיילס-אקס (FilesX). סכום העסקה לא פורסם. הערכות הן שמדובר בסכום הנע בין 70 ל-80 מיליון דולר. בפיילס-אקס הושקעו כ-20 מיליון דולר לפי חברת המחקר IVC-ONLINE, המשמעות היא שמדובר בעסקה עם במכפיל של 3.5 עד 5.



המרוויחים מהעסקה הן קרנות הון סיכון שהשקיעו בחברה, להן היו מניות בכורה. ג'נסיס פרטנרס היא המשקיעה בעלת הנתח הגדול מבין שלוש הקרנות שהשקיעו. שתי הקרנות הנוספות הן בנצ'מרק ואינדקס.



העסקה הולידה גם מיליונרים חדשים. למנכ"ל ג'ימי גרסיה-מזה הוקצו מניות והוא אחד המרוויחים מהאקזיט הנוכחי. היזם יעקב הרבסט צפוי לגרוף שני מיליון דולר. שני היזמים הנוספים, אסף צרפתי ועירית מני-מייטב עזבו את פיילס-אקס לפני שלוש שנים, אך על פי הערכות גם להם נותרו אחזקות בחברה. עם זאת הם דוללו לאורך כל סבבי גיוס הון השונים שהחברה עברה.

פיילס-אקס היא חברת סטארט אפ ישראלית עם מרכז מו"פ בחיפה ומשרדים במסצ'וסטס המפתחת תוכנה להגנה על נתונים והתאוששות של יישומים בסביבת חלונות של מיקרוסופט. הטכנולוגיה של פיילס-אקס מסייעת לאנשי מערכות המידע לשחזר נתונים לאחר כל סוג של נפילה או כשל, וכמעט מכל נקודת זמן.



פיילס-אקס משרתת כיום למעלה מ-100 לקוחות בארה"ב ובישראל, ובהם גופי ממשלה, חינוך, בריאות, שירותים פיננסיים ותעשיות ייצור. בכוונת יבמ להפוך את הטכנולוגיה של פיילס-אקס לחלק ממשפחת כלי ניהול האחסון של טיבולי - Tivoli Storage Manager) TSM).



זו לא הרכישה הראשונה של יבמ בישראל. לפני מספר חודשים רכשה החברה את XIV עבור סכום העולם על 300 מיליון דולר. במקביל דווח שהחברה מנהלת מו"מ עם חברת דיליג'נט. בשתיהן מושקע משה ינאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully