וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שב"חים תיכננו להרעיל סועדים במסעדת גריל אקספרס ברמת גן בה עבדו

יובל אזולאי

10.4.2008 / 17:18

החשודים הם שני תושבי שכם שהיו קשורים לחיזבאללה

שני תושבי שכם, בני 21, שנתפסו שוהים בישראל בניגוד לחוק, חשודים כי תיכננו לפני כחודש להרעיל סועדים במסעדה שבה עבדו ברמת גן, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. מדובר במסעדת "גריל אקספרס" שברחוב הרקון 8 בעיר. שני העצורים גויסו לחוליה צבאית של גדודי חללי אל-אקצה, שכוונה ומומנה על ידי חיזבאללה.



החשודים הם אחמד אבו-ריאל ומוסטפה סלום, שנעצרו לפני כשלושה שבועות בפשיטה של לוחמי יחידת ברק של משטרת מחוז תל-אביב בשל מידע שהעביר השב"כ למשטרה. בעקבות המידע פשטו לוחמי על מסעדת "גריל אקספרס", ברחוב הרקון ברמת-גן. זאת ימים לפני שהספיקו לבצע את הפיגוע, שכמותו לא אירע במדינה. עם מעצרם, הוטל צו איסור פרסום על הפרשה. בחקירתם, הודו השניים במעורבות בתכנון הפיגוע.



מהחקירה עולה כי השניים היו אמורים לקבל רעל משני מבוקשים בשם האני כעבי וחוסני סלאג, שעמדו בראש ההתארגנות החבלנית. את הרעל, שצבעו לבן ואין לו טעם או ריח, תיכננו השניים להכניס למזון המוגש במסעדה. עוד עולה מהחקירה, שהרעל אמור היה להתחיל להשפיע כארבע שעות לאחר האכילה, ובשב"כ אמרו כי בכך תיכננו השניים לפגוע בכמות גדולה ככל הניתן של סועדים.



בנוסף לתוכנית זו, עולה מחקירתם של השניים כי אחד המבוקשים בשכם בדק אפשרות להחדיר באמצעותם גם מחבל מתאבד לשטח ישראל. במערכת הבטחון אמרו כי תשתית זו, שעדיין פעילה בשכם, שוקדת גם בימים אלה על הוצאה לפועל של פיגועים במתווים שונים נגד ישראל וכי קיימת אפשרות שתנסה להסתייע לשם כך בפלשתינאים אחרים השוהים בארץ ללא אישורי שהייה כחוק.



בעלת מסעדת "גריל אקספרס" סירבה בתוקף להגיב על הדיווח.



הרעלה - פיגוע אסטרטגי



הרעלת סועדים במסעדות או בתי קפה נחשבת ל"פיגוע אסטרטגי", ובמשטרה מתייחסים בדאגה רבה לסוג כזה של פיגועים. בעבר ניסו ארגוני טרור מספר פעמים לגייס טבחים ומלצרים פלשתינים בבתי קפה ומסעדות בישראל, כדי שאלה ירעילו את המזון לפני שיוגש לסועדים. במשטרה טענו בחודשים האחרונים כי מדובר בפיגוע, שהוא קל יחסית לביצוע. זאת משום שאין צורך להבריח לתחומי ישראל כלי נשק מתוחכמים, ולעובדי המסעדות יש נגישות חופשית למוקד בו הם אמורים לבצע את הפיגוע.



למרות זאת, שיטה זו לא צלחה עד כה ולא הפכה נפוצה. אחד המקרים המפורסמים בשנים האחרונות היה סיכול הרעלת המזון ב"קפה רימון" בירושלים בשנת 2002. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע אז את טבח בית הקפה, עותמאן כיאניה ממזרח ירושלים, בהשתתפות בניסיון להרעיל את הסועדים באמצעות תרופה רעילה. השופטים התקשו להחליט אם פעל בשם ארגון החמאס או על דעת עצמו.שני שותפיו למעשה סופיאן עבדו ומוסא נאצר, הורשעו גם הם, על פי הודאתם, במסגרת עסקת טיעון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully