וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות הקמעוניות הגדולות בארה"ב ירדו במפתיע במארס ב-0.5% - הירידה החדה זה קרוב לשנה

נמרוד הלפרן

10.4.2008 / 18:09

נפילה חדה במכירות רשתות ההלבשה

וול-מארט (סימול WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם, דיווחה על ירידה של 0.7% במכירות חנויותיה הפתוחות לפחות שנה בחודש מארס - לעומת תחזיות האנליסטים לגידול של 0.9% במכירותיה. עם זאת, העלתה ענקית הקמעונות את תחזית הרווח לרבעון הראשון של השנה, מטווח של 70-74 סנט למניה לרמה של 74-76 סנט למניה.



טרגט (סימול TGT), הקמעונאית השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה על ירידה של 4.4% במכירות במארס - ירידה חדה מהצפוי.



מזג אוויר קר מהרגיל פגע במכירות מוצרי ההלבשה לקיץ, והכביד במיוחד על תוצאות רשתות ההלבשה הגדולות בארה"ב. גאפ (סימול GPS), רשת מוצרי ההלבשה הגדולה בארה"ב, דיווחה על נפילה של 18% במכירותיה במארס, בעקבות צניחה של 27% במכירות רשת חנויות הבגדים אולד נייווי (Old Navy).



רשת בגדי ההלבשה קוהל'ס (סימול KKS) רשמה נפילה של 15.5% במכירות, וחתכה את תחזית הרווח לרבעון הראשון מטווח של 50-54 סנט למניה לרמה של 40-42 סנט למניה. לימיטד ברנדס (סימול LTD), שבבעלותה רשת חנויות לבני הנשים ויקטוריה סיקרט, דיווחה על נפילה של 8% במכירותיה במארס.



קוסטקו (סימול COST), רשת החנויות המוזלות הגדולה בארה"ב, סיפקה נקודת אור כאשר דיווחה על גידול של 7% במכירות בחודש שעבר.



שורה של גורמים חברו יחד לפגיעה תוצאות הקמעוניות בארה"ב בחודש שעבר, בהם עלייה במחירי המזון והבנזין, נפילה במחירי הבתים, מחנק האשראי והיחלשות שוק התעסוקה האמריקאי. חששות מפני שקיעת כלכלת ארה"ב במיתון גרמו לצרכנים רבים לוותר על רכישת מוצרים לא חיוניים כמו רהיטים ובגדים לטובת מוצרי יסוד דוגמת נוזל כביסה ומוצרי מזון.

חג הפסחא אשר צוין השנה ב-23 במארס - שבועיים מוקדם יותר משנה שעברה, וגרם בכך לקיצור עונת המכירות לקראת החג - פגע אף הוא במכירות הקמעונאיות בחודש שעבר.



מזג אוויר קר מהרגיל בחודש מארס פגע במכירות הלבשת הקיץ. חודש שעבר המארס המושלג ביותר מזה 12 שנים בארה"ב, הגשום ביותר זה עשור והקר ביותר מזה שלוש שנים, לפי חברת נתוני מזג האוויר וותר טרנדס אינטרנשונל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully