וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזהה הזדמנות קנייה? קרן סרברוס - מבעלי בנק לאומי - עשויה לרכוש נכסים מבנקים כושלים בארה"ב

נמרוד הלפרן

10.4.2008 / 20:16

לרשות הקרן עומדים 7 מיליארד דולר פנויים

עם זאת, סרברוס - המנהלת נכסים בהיקף של 21 מיליארד דולר ואשר בראשה עומד מייסדה, סטיבן פיינברג - נזהרת לעת עתה מביצוע רכישות על רקע ההערכה כי מחירי הנכסים במגזרים מסוימים העומדים למכירה עדיין צפויים לצנוח.



בדומה לחברות השקעה פרטית אחרות, גם סרברוס חוותה על בשרה את המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב. GMAC - הזרוע הפיננסית לשעבר של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס הנמצאת בשליטת קרן סרברוס, רשמה בשנה שעברה הפסד של 2.3 מיליארד דולר בעקבות הפסדים כבדים. זאת בנוסף להפסד בסך 4.3 מיליארד דולר, שרשמה חטיבת המשכנתאות שלה לאחר שלווים לא הצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתאות. סרברוס רכשה נתח של 51% ב-GMAC בשנת 2006 תמורת 14 מיליארד דולר.



בחודשים האחרונים אף עלו תהיות לגבי מידת הצלחתה העסקית של רכישת יצרנית המכוניות קרייזלר. סרברוס רכשה בקיץ שעבר נתח של 80.1% מהחברה מדיימלר, בעסקה בשווי 7.4 מיליארד דולר - ולקחה על עצמה חובות בסך 18 מיליארד דולר, לפי הערכות.



בשנה החולפת נאלצה סרברוס להיפרד מכמה השקעות לא מוצלחות במחירי הפסד, על מנת לצמצם את הפסדיה. חברת משכנתאות הסאבפריים, Aegis, שהיתה בשליטת סרברוס, הודיעה בחודש אוגוסט על פשיטת רגל. באוקטובר מכרה סרברוס בהפסד את יצרנית חומר האיטום לכלי רכב, GDX, לחברת ההשקעה הפרטית וינצ'רץ' קפיטל.



לפני שנה מכרה סרברוס ב-124 מיליון דולר את נכסי גלובל הום פרודקטס - חברה שנוצרה משלוש חברות כלים לבית שרכשה סרברוס ב-310 מיליון דולר ב-2004 - לאחר שגלובל הגישה בקשה לפשיטת רגל.



עסקות אחרות כלל לא הושלמו. סרברוס חזרה בה מהצעת רכש עבור חברת השכרת הציוד יונייטד רנטלס, תמורת 4 מיליארד דולר. גם הצעת רכש עבור חטיבת משכנתאות הסאבפריים של H&R בלוק, בסך מיליארד דולר, לא התממשה - על רקע קריסת שוק המשכנתאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully