וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאוסיטי ופועלים שוקי הון מקימים קרן נדל"ן נוספת; הקבוצה פתחה ברוד-שואו לגיוס 100 מיליון יורו

מיכאל רוכוורגר

11.4.2008 / 8:40

פועלים נדל"ן 2 תתמקד בייזום נדל"ן במזרח אירופה

הקרן החדשה מצויה בימים אלה ברוד-שואו מול משקיעים פוטנציאליים - קהל היעד של הקרן הוא לקוחות בנק הפועלים בישראל ובחו"ל וכן ממשקיעים מוסדיים מקומיים גדולים. את הפעילות של פועלים נדל"ן 2 מטעם פועלים שוקי הון מנהל צוות בראשותו של אמיר אביב, סגן נשיא ומנהל מחלקת מימון תאגידים בינלאומי.



גיוס זה מתבצע על רקע המצב המתוח כיום בשווקים בכלל ובענף הנדל"ן בפרט. עם זאת, בשתי החברות מאמינים כי הניסיון שצברו והגב הפיננסי החזק של בנק הפועלים יאפשרו להן להתמודד עם המשבר בשווקים; להערכתם, בתחום הנדל"ן בכלל ובייזום בנייה למגורים במזרח אירופה בפרט - עדיין יש ביקושים ערים, הנתמכים בשיפור מתמשך בנתונים המקרו-כלכליים, הצפוי להימשך.



בכוונת השותפים לגייס בעבור הקרן החדשה 100 מיליון יורו, כשמתוך סכום זה התחייבה נאוסיטי להשקיע כ-13 מיליון יורו ופועלים שוקי הון - כ-5 מיליון יורו. שני הצדדים סיכמו כי נאוסיטי תהיה זכאית ל-70%-80% מדמי הניהול השנתיים, בשיעור כ-2.25%, מהסכום שתגייס קרן הנדל"ן החדשה (סכום זה צפוי לקטון במשך חיי הקרן). כמו כן נאוסיטי צפויה ליהנות מדיווידנד עודף בשיעור 20% מרווחי הקרן (כשייווצרו, לאחר ביצוע מלוא ההשקעות של השותפים בקרן).



הקרן החדשה תתמקד בהשקעות בתחום ייזום הנדל"ן למגורים, מסחר ומשרדים במזרח אירופה, בעיקר ברומניה, צ'כיה, הונגריה, סלובקיה, אוקראינה, סרביה וקרואטיה - תוך התמקדות באזורי הפריפריה, וכן תבחן השקעות גם בערי הבירה של מדינות אלה. פועלים נדל"ן 2 מתוכננת לפעול במשך תקופה של שבע שנים, עם אפשרות הארכה לשלוש שנים נוספות. ההשקעות בקרן יבוצעו בארבע השנים הראשונות לפעילותה.



תשואה של יותר מ-25%



בנאוסיטי אומרים כי הצדדים יפעלו לכך ששיעור התשואה הפנימי (IRR) לפני מס למשקיעי הקרן יהיה בטווח של 18%-25%. כדי לעמוד ביעד זה מתכננות נאוסיטי ופועלים שוקי הון לבצע השקעות כך שההון העצמי שיושקע בכל נכס לא יעלה על 20% מהסכום שיגויס.



בתחילת 2005 גייסו נאוסיטי ופועלים שוקי הון כ-92 מיליון דולר ממשקיעים ישראלים וזרים, לצורך הקמת קרן הנדל"ן הראשונה. מתוך סכום זה השקיעו מייסדי הקרן כ-23 מיליון דולר.



מאז הקמתה, מעורבת קרן פועלים נדל"ן הראשונה ב-14 פרויקטים ברומניה, הונגריה, צ'כיה וישראל. הפרויקטים משתרעים על שטח של כ-1.2 מיליון מ"ר וכוללים כ-9,000 יחידות דיור, שני מרכזי קניות גדולים ושטחי מסחר ומשרדים. אם יושלמו במלואם היקף ההשקעה הכולל בפרויקטים, להערכת השותפים, יגיע ל-1.43 מיליארד דולר. הקרן מימשה מאז הקמתה חמש השקעות ברומניה, וייצרה למשקיעיה תשואה של יותר מ-25%. תשואה שבכוונת החברות להשיג גם בקרן החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully