וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוהו ובוהו בשדות התעופה בארה"ב: יותר מרבע מיליון נוסעים נתקעו עקב בעיות חיווט במטוסים

נמרוד הלפרן

11.4.2008 / 9:20

אמריקן איירליינס ביטלה השבוע 3,000 טיסות

מנכ"ל אמריקן איירליינס, ג'רארד ארפיי, העריך כי עלות תיקון המטוסים ופיצוי הנוסעים צפויה להגיע לעשרות מיליוני דולרים. ארפיי אמר כי לחברה לא היתה ברירה אלא לקרקע 300 מטוסים מדגם MD-80 מתוצרת בואינג. זאת, לאחר לאחר שבוחנים של מינהל התעופה הפדרלי (FAA) גילו בעיות חיווט במטוסים.



אמריקן איירליינס מתפעלת כ-2,300 טיסות מדי יום - כשליש מהן באמצעות מטוסי MD-80. מדובר בגל הביטולים השני של אמריקן איירליינס בתוך פחות משבועיים - לאחר שבמארס נאלצה החברה לבטל מאות טיסות בעקבות בעיות חיווט שנמצאו על ידי מינהל התעופה.



אמריקן איירליינס אינה חברת התעופה היחידה בארה"ב שנאלצה לבטל טיסות עקב קרקוע מטוסים מדגם MD-80. חברות התעופה מידווסט אייר ואלסקה אייר ביטלו אתמול עשרות טיסות. במקביל הודיעה חברת דלתא איירליינס כי השלימה את הבדיקות של 117 מטוסים מדגם MD-88 שבבעלותה - לאחר שגם בהם התגלו בעיות חיווט.



ה-FAA מבצע כיום בדיקות מחמירות בכל חברות התעופה האמריקאיות. זאת, לאחר שבשנה שעברה היה נתון לביקורת לאחר שנמצא כי לא ניהל בדיקות כשירות הכרחיות במטוסיה של חברת התעופה סאותווסט איירליינס. זו נקנסה במיליוני דולרים לאחר שהפעילה מטוסים מיושנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully