וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנות הדיוטי-פרי למוצרי חשמל בנתב"ג תקטן ב-50%

זוהר בלומנקרנץ

11.4.2008 / 9:33

רשת סקאל, שתעזוב את נתב"ג באוגוסט, צברה ב-3 השנים האחרונות חוב של 18 מיליון שקל לרש"ת

ההתמודדות במכרז החדש תהיה על גובה התמלוגים (דמי הזיכיון) שישלם הזוכה לרש"ת. הסכום המינימלי נקבע ל-15 מיליון שקל בשנה. למכרז יוכלו לגשת רשתות חשמל הפועלות בשוק המקומי בישראל, וכן חברות בינלאומיות המפעילות חנויות חשמל ואלקטרוניקה. בהתאם לתנאי המכרז החדש, ההתקשרות עם הזכיין תחל בספטמבר ותימשך כשלוש שנים וחצי, עד ינואר 2012, אלא אם ייקבע אחרת על ידי רש"ת.



שטח חנות מוצרי האלקטרוניקה והחשמל, במכרז החדש של רש"ת, יהיה קטן יותר מהקיים - 430 מ"ר, לעומת שטח של 950 מ"ר שיש כיום לסקאל. בכוונת רש"ת לנצל את הפרשי השטח להקמת עוד חנויות לממכר מוצרי צריכה אחרים. מקורות ברש"ת אמרו ל-TheMarker, כי ייתכן שייבחר מגוון רחב של מוצרים מתחומי שיווק שונים, למשל תרופות בלי מרשם רופא.



סקאל ביקשה לסיים את החוזה שלה עם רש"ת, בעקבות הפסדים כבדים שאליהם נקלעה. החברה התלוננה על ירידה בהכנסותיה מחנויות הדיוטי-פרי לממכר מוצרי אלקטרוניקה וחשמל, בעקבות התחרות החריפה מצד רשתות החשמל בישראל. הערכה היא כי סקאל הפסידה כ-50 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות, מאז שזכתה מחדש בזיכיון להפעלת החנות הפטורה ממכס בנתב"ג.



חובותיה של סקאל לרש"ת הסתכמו בסוף 2007 ב-18 מיליון שקל בגין תמלוגים. הניסיון של סקאל להגיע לסיכום עם רש"ת להפחית את התשלומים כחלק מתנאי המכרז, כדי שסקאל תמשיך להפעיל את החנויות עד תום תקופת החוזה ב-2013 - לא צלח. זאת משום שהמדיניות החדשה בהנהלת נתב"ג היא שזכיין לא יוכל יותר לצבור חובות ולהמשיך בהפעלת חנות הדיוטי-פרי בנתב"ג.



סקאל תמשיך להפעיל בנתב"ג את חנות אופנת הילדים, חנות השעונים וחנות סקאל טויס, וכן את חנות הדיוטי-פרי בשדה התעופה עובדה בנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully