וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המגזר הציבורי צפויים לתוספת שכר של 5%

חיים ביאור

11.4.2008 / 9:20

ההסתדרות ומשרד האוצר קרובים לחתימה סופית על הסכם השכר הקיבוצי שיכלול העלאה של הפנסיה. בינתיים העיצומים מתרחבים

ההסתדרות ומשרד האוצר קרובים לחתימה סופית על הסכם השכר הקיבוצי לעובדי המגזר הציבורי, שיכלול העלאה של הפנסיה. אך במקביל, העיצומים במשק מתרחבים. הסכם השכר, עליו שואפים הצדדים לחתום לפני פסח, מבטיח תוספת שכר של 5% לעובדי המגזר הציבורי, כמו משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות, רשות שדות התעופה ועובדי המינהל באוניברסיטאות. התוספת תתפרס על פני שלוש שנים, כש-1.5% ממנה ישולמו רטרואקטיווית החל ב-1 בינואר 2008, 1.5% נוספים ישולמו החל ב-1 בדצמבר 2008 ו-2% נוספים החל בדצמבר 2009.

על חתימת הסכם השכר הצפויה מעיבה שורה של סכסוכי עבודה במגזר הציבורי, שלא כולם מתקיימים באישור ההסתדרות. עובדי שירות התעסוקה משביתים את לשכות העבודה בישראל ואינם מעניקים שירותים למובטלים, במסגרת מאבקם נגד קיצוץ בתקציב שירות התעסוקה ל-2008.

עובדי יחידת החשב הכללי באוצר ועובדי לשכות הבריאות החליטו לנקוט בעיצומים בעקבות סכסוך עם החשב הכללי באוצר שוקי אורן. לטענתם, אורן נוקט במדיניות המעודדת אותם להעדיף נטילת הלוואות מבנק דיסקונט ולא מבנקים אחרים, לרבות בנק יהב - שבו הסתדרות עובדי המדינה שותפה בבעלות. אתמול הצטרפו למאבקם עובדי משרד הרישוי, שאינם מאפשרים את קיום מבחני הנהיגה המעשיים.

עובדי נמל אשדוד נוקטים בעיצומים מזה שבועיים ובימים האחרונים החריפו את צעדיהם, בגלל מחלוקת בינם לבין האוצר על פרשנות ההסכם הקיבוצי ובנוגע למועצות הייצור המשותפות לנציגי העובדים והנהלת הנמל. בנוסף, עובדי נמל חיפה מאיימים בעיצומים מתחילת השבוע הבא, לאחר שהמשא ומתן מול ההנהלה על תנאי עבודתם נקלע למבוי סתום.

אפילו העובדים הסוציאליים במגזר הציבורי פתחו אתמול בעיצומים, במחאה על עומס עבודה ועל מחסור של כאלף תקנים. עובדי משרד הפנים שנקטו השבוע עיצומים במשך יומיים, יחזרו לעבודה סדירה ביום ראשון.

על פי הסכם השכר, התוספת של 5% תשולם גם למאות אלפי הגמלאים שפרשו מהשירות הציבורי, ומקבלים כיום פנסיה תקציבית (לא פנסיה צוברת, המשולמת על ידי הקרנות). בנוסף לכך, הפנסיה של גמלאים אלה תועלה ב-5%-12%. לפיכך, ובסך הכל, יזכו הגמלאים בהעלאה של 10%-17%. הוויתור של ההסתדרות הוא בכך שהפנסיה התקציבית לא תוצמד עוד להתקדמות השכר במשק, אלא למדד המחירים - הצמדה הנחשבת פחות כדאית לגמלאים. עוד נקבע בהסכם כי דרגת הפרישה ליוצאים לפנסיה תקציבית מהמגזר הציבורי לא תבוטל כפי שהאוצר תכנן, אלא תישאר על כנה. דרגת הפרישה ניתנת לעובד ערב פרישתו במטרה להגדיל את תשלומי הפנסיה ב-5% ואף יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully