וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: השוק ברמת מתאימה להשקעה לטווח ארוך; הפועלים: טרם התפוגגו גורמי הסיכון העולמיים

טל לוי

11.4.2008 / 10:27

הפועלים: המשק המקומי יניב ביצועים טובים ביחס למערב

בבנק מספקים סטטיסטיקה מעניינת לפיה במהלך אפריל בעשור האחרון רשם מדד המניות הכללי עליות שערים ב-80% מהמקרים. זאת, לעומת 50% בינואר, 80% בפברואר וכ-70% במארס. "למרות זאת, נראה כי המסחר בחודשים האחרונים אינו עובד על פי הסטטיסטיקה: כך התבדו הציפיות לראלי סוף שנה בחודשים נובמבר ודצמבר. ינואר איכזב גם הוא השנה והמסחר בפברואר היה שלילי במרבית המדדים. מארס לא נתן סיבה לאופטימיות יתרה. כאמור, לפחות לעת עתה נראה כי אפריל נוהג על פי הסטטיסטיקה".



ב מציינים כי השבוע האחרון הינו השבוע הרביעי ברציפות שבו רושם שוק המניות המקומי תשואה חיובית. "העליות שנרשמו בתל אביב התאפשרו בזכות עליות שנרשמו בשוקי המניות הגלובליים בשבועות האחרונים, אם כי חשוב לציין כי גורמי הסיכון שהעיבו על השווקים בחודשים האחרונים טרם התפוגגו".



"גם אם אנו מסכמים ארבעה שבועות רצופים של תשואה חיובית בשוק המניות, הרי שרמת הסיכון בשוק עודנה גבוהה, כפי שמקבל הדבר ביטוי ברמת התנודתיות בשוק אשר מצויה ברמת שיא של כשנה וחצי". בין הגורמים שמעיבים על שוק ההון כיום ניתן למנות בעיקר את החשש מפני העמקת המשבר בארה"ב, והחשש כי הדבר יביא להאטה גם במשק המקומי. עיני המשקיעים ימשיכו להיות נשואות לנעשה בעולם, וזה יקבע את הכוון העתידי שבו תנוע הבורסה המקומית.



בצד החיובי יש לזכור כי המשק המקומי, גם בתחזיות הפסימיות, צפוי להניב ביצועים טובים בהרבה מהכלכלות המערביות, כשגם רווחי החברות בינתיים צמחו ברבעון הרביעי (גם אם בשיעור מתון). כעת יש לבחון האם המהלכים האחרונים של הפדראל ריזרב יצליחו לבלום את ההתדרדרות במשק אמריקאי, ויביאו לשינוי בר קיימא גם בהתנהגות שוקי המניות בעולם.



בבנק נוקטים לשון זהירה ומדגישים את החשיבות בהתאמת מידת החשיפה לאפיקי ההשקעה השונים ולרמת הסיכון אותה הגדיר הלקוח בתהליך ליבון הצרכים. "המלצתנו למשקיעים בעלי טווח נשימה קצר היא לנקוט בעמדת המתנה עם חשיפה מנייתית מצומצמת תוך התמקדות במניות וענפים דפנסיוויים".



בשוק הסולידי סבורים בלאומי כי הציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק ההון גבוהות במעט מקצב האינפלציה הצפוי בפועל. על אף זאת, סבורים שם כי כיום עדיין קיימת עדיפות להשקעה באגרות החוב הצמודות למדד בשל היות אגרות אלו מקנות הגנה מפני התפרצות אינפלציונית נוספת במשק המקומי. בבנק הפועלים ממליצים על השקעה במק"מ שנסחר כיום בתשואה ברוטו של 3.64%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully