וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות רושמות עליות לראשונה זה ארבעה ימים; לונדון ופרנקפורט עולות ב-0.8%

נמרוד הלפרן

11.4.2008 / 10:30

מגזר הטכנולוגיה מוביל את העליות

ST מיקרו (סימול STM.PA), יצרנית השבבים הגדולה באירופה, וחברת NXP - יצרנית המוליכים למחצה שהקימה ענקית האלקטרוניקה - הודיעו היום על מיזוג חלק מפעילות שבבי האלחוט שלהן במסגרת מיזם משותף חדש. במסגרת העסקה, תשלם ST מיקרו ל-NXP סכום של 1.55 מיליארד דולר במזומן, ותחזיק בנתח של 80% מהמיזם המשותף, בו יועסקו כ-9,000 עובדים. שתי החברות העריכו כי יחסכו יותר מרבע מיליארד דולר בהוצאות השנתיות בעקבות המהלך עד שנת 2011.



מניית ST מיקרו עולה ב-2.1%; מניית פיליפס מוסיפה 1.6%. אינפיניון הגרמנית, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, עולה ב-3.3%.



חברת ההשקעה הפרטית ג'יי.סי פלאוורס עשויה לזנוח את תוכניתה לרכוש את חברת הביטוח הבריטית פרנדס פרובידנט (סימול FP.L), על רקע סירובה של האחרונה לפתוח במשא ומתן, דיווח היום העיתון "פייננשל טיימס". ג'יי.סי פלאוורס כבר הגישה לפרנדס פרובידנט הצעת רכש בסך 3.5 מיליארד ליש"ט (6.9 מיליארד דולר), או 150 פני למניה, אולם לפי הטיימס תידרש לשפר את הצעתה למחיר של כ-160 פני למניה בטרם תסכים פרנדס פרובידנט לפתוח במשא ומתן. מניית פרנדס פרובידנט יורדת ב-1.5%.



יצרנית המזון והמשקאות הבריטית קדבורי-שוופס (סימול CBRD.L) שבה ואישרה היום את תחזיותיה לצמיחה של 7% במכירות העולמיות של ממתקים בתוצרתה ברבעון הראשון - מעל ליעד הצמיחה השנתי של החברה של 4%-6%. מכירות המשקאות של החברה בארה"ב גדלו ב-3% ברבעון הראשון. מניית קדבורי-שוופס יורדת ב-1.9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully