וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השואבים רואים את האבק של דייסון

בר חיון

11.4.2008 / 11:04

כדי שתוכלו לפצוח במבצע ניקיון לפסח בדקנו בשיתוף עם אתר WiseBuy את השואבים החובטים הטובים ביותר בשוק ■ הדייסון אמנם קיבל את הציון הגבוה ביותר, אבל אם מתחשבים גם במחיר - אין ספק שהשואב של הובר הוא הקנייה המשתלמת ביותר



כך בדקנו







פנינו לחברות המובילות בשוק בבקשה לבדוק את השואבים החובטים ללא שקית של המותג שלהן. מתוך שבע חברות שאליהן פנינו, חמש נענו לאתגר ושלחו את הדגם המתקדם ביותר שלהן בתחום השואבים החובטים. חברת דלונגי וחברת וואקס לא רצו להשתתף בסקירה.



השואבים נבדקו בידי מומחי אתר הצרכנות WiseBuy, המדריך ומסייע בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באמצעות מדריכי קנייה, סקירות מוצרים ומאגר מוצרים ומיפרטים מקיף. הציונים שוקללו לפי איכות השאיבה והסינון (45% מהציון הכללי), נוחות השימוש (40%) ומידת עמידות השואב (15%).



DYSON



דגם: DC20 Animal




איכות השאיבה והסינון: לטענת היצרן, הטכנולוגיה הציקלונית שבשואב זה מנוצלת בצורה יעילה מהרגיל ושומרת על עוצמת שאיבה גבוהה לאורך זמן. אנחנו השתכנענו בכך מעל לכל ספק: כמעט כל סוג של לכלוך הוסר כבר בשאיבה הראשונית. חבל רק שעוצמתו המינימלית אף היא חזקה יחסית, וגם כשמתקינים את מברשת האבק העדינה שלו, כדאי להרחיקו מהווילונות.



נוחות השימוש: אל תירתעו מהכובד היחסי (8.6 ק"ג): הוא יתגלגל אחריכם בקלילות בכל רחבי הבית. גם כבל החשמל היה קצר יחסית לשואבים האחרים שבדקנו (6.5 מטרים), אך ב-WiseBuy מציינים כי לבית הממוצע הוא די והותר.



השואב הוא גם קצת רובוטריק - הצינור הקשיח שלו נפתח כמו טלסקופ עד לאורך של כ-2 מטרים, למימדים המאפשרים גישה ותמרון גמישים להפליא. למרות שמשיכת הצינור פשוטה, כדי להתאים ולנעול אותו במידות הרצויות דרושות כמה התנסויות. אל צינור השואב ניתן לחבר בקלות שלושה ראשים המתמחים בשאיבות שונות: האחד אמון על שטיחים ומרצפות, השני מתמחה בשאיבת שיער או סיבים מריפודים, ספות ומדרגות, והשלישי נועד למשטחים עדינים. בקיצור: אין זווית בבית שחיית שאיבה זו אינה מגיעה אליה ביעילות ונוחות.



בגמר השימוש ניתן לאחסן בקלות, שכן הצינור הטלסקופי מתכנס לאורך קצר במיוחד, ושאר האביזרים נכרכים על השואב בקומפקטיות. קיבולת מכל האיסוף השקוף טובה למדי בהתחשב בממדיו הקומפקטיים, ומגיעה ל-2 ליטרים. מד חיווי מדווח על מצב המכל.



שיטת ההרקה די פשוטה, אך עד שתלמדו את העסק אחרי כמה פעמים, קרוב לוודאי שתתלכלכו קצת.



עמידות: מצויד במעטפת מאסיווית ובלחצנים חזקים ויציבים, ונראה עמיד ביותר. אולם השסתומים המותקנים בשניים מראשי השואב המצורפים עושים רושם עמיד פחות שכן תיפעולם כרוך בהפעלת כוח.



בעד: עוצמת שאיבה מרשימה, קומפקטי ובעל יכולת תמרון גבוהה, הנדסת אנוש מעולה, בנייה איכותית ועמידות גבוהה



נגד: יקר, מורכבות תפעולית, ויסות עוצמה מוגבל.



ציון: 9.3



HOOVER



דגם: Free Motion TFC 6283 011



איכות השאיבה והסינון: השואב נצמד היטב למשטח, ובשאיבה ראשונה מטפל גם בלכלוך עיקש. עוצמתו המרשימה מלווה ביכולת ויסות טובה, ויחד הן מאפשרות שאיבת משטחים מגוונים - שטיחים, רצפות, שידות ספרים, ספות וגם וילונות עדינים.



נוחות שימוש: כפתור ההפעלה וכפתורי ויסות העוצמה קבועים בידית האחיזה, מה שמאפשר בקרה מלאה ונוחה לאורך כל השאיבה. משקלו של השואב כ-7 ק"ג והוא נע די בקלות על רצפות, אך שאיבת שטיחים היתה כרוכה בהפעלת כוח. בנוסף, למרות שהוא מצויד בידית נשיאה נשלפת ונוחה, הרמתו נוחה פחות בשל המשקל והמיקום של הידית בצד השואב.



ראש הניקוי מצויד בדוושה נוחה ויציבה המאפשרת בחירה בין מצב שטיח או רצפה. ייחודו הוא ביכולת התמרון שלו על ציר, ולכן ניתן להיכנס איתו למקומות פחות נגישים, אם כי במקרים אלה כאלה צריך להפעיל קצת כוח. בניגוד לאחרים, שואב זה יועמד בסיום השימוש במאונך, ויתפוס כך פחות מקום לרוחב. אולם לצינורו הארוך יחסית יידרש מקום איחסון מאורך.



עמידות: מרבית חלקיו מאסיוויים ובאיכות גימור גבוהה מאוד. בסיס השואב אפילו מצופה בציפוי מגן מרהיטים בהם הוא עלול להתנגש.



בעד: עוצמת שאיבה מרשימה הניתנת לוויסות מדויק לפי מטלה, מערכת הפעלה נוחה, איכות גבוהה מאוד של השואב על חלקיו.



נגד: כבד ומעט קשה לתמרון, לא מאפשר גישה נוחה למקומות גבוהים ומרוחקים.



ציון: 9



PHILIPS



דגם: 8722-FC8716



איכות השאיבה והסינון: מצויד בכושר שאיבה טוב מאוד, והשימוש בראשים ייעודיים מאפשר לשאוב גם באזורים הפחות שגרתיים כגון פינות, סורגים, מסילות דלתות ואפילו חריצי הרדיאטור שלא פגשו מטלית מאז פסח שעבר.



נוחות שימוש: השואב קל יחסית, נע בקלילות ונישא בהינף יד. הוא מצויד בבקרת עוצמת שאיבה עם טווח ויסות רחב למדי, ראש מברשת שצורתה המשולשת מאפשרת הגעה לפינות בקלות, ודוושה רחבה להחלפה בין מצבי שטיח ורצפה. שני המצבים פועלים היטב, אולם הפעלת הדוושה מחייבת שימוש בכוח ומדי פעם יצאה ממקומה. בנוסף, מנגנון חיבור וניתוק הראשים והאביזרים המשלימים של השואב אינו נוח, וודאי לא יהיה חביב על בעלי ציפורניים מטופחות. הצינור הטלסקופי מתכוונן באופן פשוט לאורך הרצוי, וניתן לשנות את אורכו בקלות תוך כדי פעולת השאיבה. חבל רק שאין ידית אחיזה נוחה בקצה.



עמידות: החלקים ומנגנוני הפירוק נראים עמידים ואמינים, אך בפועל מנגנון כפתור הנעילה הקפיצי שוחק את מקומות חיבור הראשים כבר מהשימוש הראשון. הצינור הגמיש קל וחזק, והצינור הקשיח מתכוונן לכל גודל באופן חלק - ונראה ששניהם יישרדו לאורך זמן.



בעד: עוצמת שאיבה טובה מאוד, נוח מאוד לתפעול ולתמרון.



נגד: תחזוקת מסננים בתדירות גבוהה, מנגנון נעילה קפיצי ולא נוח.



ציון: 8.7



morphy richards



דגם: 71062



איכות השאיבה והסינון: עוצמת היניקה הרשמית גבוהה (450 WSP), אך בפועל, בשאיבת שטיחים השואב לא מצליח תמיד לשאוב מיד את כל הלכלוך ויש לחזור על הפעולה. ביתר המשימות השואב עמד בכבוד.



נוחות שימוש: השואב כבד, וחבל שאינו מצויד בידית אחיזה נוחה יותר. תנועתו בזמן השאיבה אינה חלקה, אך צינורו מספק מרחק תמרון שמחפה על כך. כפתור ההפעלה וכפתור איסוף כבל החשמל, באורך 7 מטרים, ממוקמים על השואב ואינם בולטים דיים. הצינור הטלסקופי מגיע לאורך מרשים, אך קשה לכוונן אותו תוך כדי שאיבה שכן שינוי אורכו מתבצע בחלקו התחתון. השואב מצויד בצינור גמיש שנראה במבט ראשון קצר, אך השימוש בו מפתיע למדי שכן הוא אלסטי באופן יוצא דופן ונמתח בזמן העבודה עד פי שניים מאורכו המקורי. לשואב שלושה אביזרים משלימים לניקוי מקומות צרים וריפודים. הרכבתם דורשת הפעלת כוח ולא תמיד ברור אם הראש מורכב כהלכה.



עמידות: המעטפת החיצונית נראית עמידה למדי והאביזרים המשלימים באיכות טובה למעט הצינור, עליו הופיעו סימני שחיקה כבר לאחר שימוש ראשוני.



בעד: מיכל איסוף גדול ממדים.



נגד: דורש תחזוקה רבה, איכות כמה מחלקיו פחות גבוהה ביחס לשואבים אחרים.



ציון: 7.8



LG



דגם: V-KC701HTU



איכות השאיבה והסינון: אם הפעם האחרונה שניקיתם את הבית בצורה יסודית היתה בפסח שעבר, כדאי שתבחרו בשואב אחר. כושר השאיבה של שואב זה טוב אך אינו מיועד למשימות כבדות, מה גם שהוא מתמלא כעבור 1.2 ליטרים בלבד. כושר שאיבת הרצפות משביע רצון יותר משאיבת השטיחים. עם ויסות עוצמת השאיבה, אפשר גם לשאוב וילונות דקיקים.



נוחות השימוש: על אף משקלו הקל יחסית, גלגלי השואב נעים מעט בכבדות ולעיתים קרובות צריך למשוך אותו בכוח על גבי השטיח. היה גם קל יותר להרימו אם ידית הנשיאה לא היתה ממוקמת בתחתית השואב. הצינור נפתח בקלות, אך קצר מדי (עד מטר אחד) ומקשה להגיע למקומות מרוחקים. עם זאת, משקע החשמל תוכלו להתרחק כאוות נפשכם באמצעות כבל הנשלף עד 10 מטרים.



ראש הניקוי מצויד בדוושה הבוררת בין מצב שטיח למצב רצפה, אך זה האחרון אינו מיועד למשטחים עדינים כגון פרקט. האביזרים המשלימים לניקוי ספה ופינות נוחים לאיחסון, שכן ניתן להלבישם זה על זה, אולם הם אינם נוחים לפירוק והרכבה לשואב עצמו. מברשת האבק עושה את העבודה, אך מברשת הספה אינה רכה מספיק ולעתים מותירה מעט סימנים.



עמידות: המעטפת החיצונית חזקה, ומלאכת הפירוק וההרכבה של חלקי השואב נוחה וחלקה, למעט האביזרים המשלימים שפחות נוחים להרכבה ואיכות הגימור שלהם איכותית פחות.



תפעול דוושת הבחירה במצב שטיח או רצפה אמנם דרשה הפעלת כוח, אך לאור המאסיוויות שלה עושה רושם אמין.



בעד: תיפעול קל ונוח, בעיקר הודות למיקומו של כפתור ויסות העוצמה. והבקרה על ידית האחיזה; תחזוקה נוחה



נגד: כבד ובעל יכולת תמרון בינונית במקומות לא סטנדרטיים; אביזרים משלימים בגימור לא כל כך איכותי.



ציון: 8.5



איך בוחרים שואב אבק



לא כדאי להסתמך על נתונים טכניים בלבד. ינון חיימי, עורך אתר WiseBuy, מסביר כי חשוב לנסות את שואב האבק ולבדוק היטב את נוחות השימוש ותפעולו, ולמה במקרים רבים הנוחות והיעילות טמונות דווקא בפרטים הקטנים.



■ רצוי לבחור שואב קומפקטי כך שיהיה נוח לשימוש ולאיחסון. צינור טלסקופי הוא פיתרון טוב, אך בדקו מה אורכו המירבי (לגישה למקומות מרוחקים) והמינימלי (לצורך איחסון). כמו כן, בידקו את הצינור הגמיש כדי לוודא שהוא אלסטי דיו ואינו מתעוות ונסתם עם כל כיפוף. רצוי שהכבל החשמלי יהיה ארוך מספיק (לא פחות מ-6 מטרים), כך שיאפשר לכם לעבוד עם השואב ברציפות מבלי להחליף בין שקעים.



■ יש שני סוגים נפוצים של שואבים: צילינדר המחובר לצינור שאיבה, ושואב עומד. אם יש בבית הרבה שטיחים עדיף שואב עומד, אם יש יותר משימות ניקוי כלליות רצוי שואב רגיל.



לבתים עם שטיחים עבים או חיות מחמד - מומלץ שואב חובט: בשואב חובט מותקנת מברשת בצורת גלגלת שמסתובבת במהירות גבוהה ומקפיצה את משקעי הלכלוך ממעמקי השטיח כלפי מעלה, ובכך מבטיחה ניקוי יסודי שלו. יתרון חשוב נוסף של המברשת הוא באיסוף יעיל של שיער בעלי חיים. תכונה זו קיימת בכל השואבים העומדים ובחלק מהשואבים הרגילים.



? כושר השאיבה מושפע בעיקר מעוצמת היניקה של השואב, הנמדדת ב-Watt Suction Power (WSP). רצוי שלשואב תהיה עוצמה גבוהה מ-350WSP. אך אין לבלבל בין מדד זה לבין הספק המנוע שנמדד בוואט (W), וכמעט ואינו רלוונטי למשתמש.



? על פי רוב עדיפה שאיבה ציקלונית על שאיבה ישירה: בשאיבה ישירה השואב יונק את האוויר המלוכלך ופולט אותו לחלל החדר דרך מסנן אחד או יותר. שואבים הפועלים בשיטה זו יכולים להיות עם או בלי שקית. החיסרון בשואב שפועל בשיטה זו הוא ירידה בעוצמת השאיבה עקב סתימת השקית, או במקרה של שואב חסר שקית - סתימה מהירה יחסית של המסננים. שאיבה ציקלונית (צנטריפוגלית) קיימת בשואבים חסרי שקית בלבד, אך לא בכולם. בשיטה זו האוויר המלוכלך נשאב לתוך השואב והלכלוך הכבד מופרד מהאוויר על ידי כוח צנטריפוגלי ונזרק לדפנות מיכל האיסוף. רוב הלכלוך מתנקז למכל האיסוף והיתר מסונן באמצעות מסנן. יתרונו של שואב ציקלוני בכך שהוא שומר על עוצמת שאיבה גבוהה לזמן ממושך יותר.



? בדקו את איכות הסינון: איכות האוויר שנפלטת מהשואב תלויה רבות באיכות הסינון. בכל שואב מותקן לפחות מסנן אחד לסינון האוויר החוזר, וככל שמספר דרגות הסינון גדול יותר הסינון יהיה יעיל יותר ופחות לכלוך יחזור לחלל החדר. מסננים בעלי התקן הבינלאומי HEPA או CLASS-S הם בעלי כושר הסינון הגבוה ביותר ומוגדרים כאנטי אלרגנים.



? שקית חד-פעמית היא האופציה הנוחה והנקייה ביותר לאיסוף הלכלוך, אך כרוכה בהוצאה קבועה על שקיות. לעומת זאת, הרקה של מכל או שקית בד פחות נוחה עקב הלכלוך והאבק הכרוכים בה. מיכל איסוף עדיף על שקית בד הפחות נוחה להרקה ודורשת שטיפה להיפטר מהאבק.



? שימו לב לתקופת האחריות, הנעה בין שנה לשלוש שנים. ככל שהשימוש בשואב אינטנסיווי יותר מומלץ לבחור בתקופת אחריות ממושכת יותר. חשוב לברר אם קיימת אספקה סדירה של חלקים וחלפים מתכלים כמו מסננים ושקיות איסוף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully