וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס חתכה את דירוג ה-ARS של מאינד בשש דרגות

עומרי כהן

11.4.2008 / 11:34

האג"ח דורגו Aaa כאשר נרכשו על ידי מאינד. הדירוג של S&P נשאר בדרגה הגבוהה ביותר

אבל עד שיסתיים ההליך המשפטי בין מאינד לבנק ההשקעות, מתחילות גם סוכנויות הדירוג לפקפק באיכות האשראי שמגלם נייר ערך מורכב זה.



מאינד דיווחה אתמול כי באחרונה נודע לה שסוכנויות דירוג האשראי מודי'ס וקרדיט ווטץ' חתכו את דירוג האשראי לנייר שבו מושקעים נכסיה בשש דרגות - מרמת הדירוג הגבוהה ביותר, Aaa (מקביל ל-AAA) לרמה של A3 (מקביל ל-A מינוס) עם תחזית שלילית לגבי החזר החוב. הדירוג החדש משקף איכות חוב ברמה בינונית עד גבוהה.



עם זאת, סוכנות דירוג אחרת, S&P, ממשיכה להעניק לאותו נייר ערך את דרגת האיכות הגבוהה ביותר שלה - AAA.



כמו חברות רבות אחרות, מאינד השקיעה ב-ARS שלה בעקבות התפישה שלפיה מדובר בנייר ערך נזיל שניתן לממש אותו מדי חודש. ואולם משבר האשראי הנוכחי השווקים הוריד לאפס את רמות הביקוש לניירות ערך מסוג זה, וכעת כמעט בלתי אפשרי לממש אותם. בינתיים ממשיך ה-ARS לשלם ריבית מדי חודש, אך כלל לא בטוח שמצב זה יימשך לאורך זמן, במיוחד כאשר נייר הערך מיועד לפדיון רק ב-2046.



ואולם בניגוד לחברות אחרות שרכשו את ה-ARS, מאינד מפנה אצבע מאשימה כלפי הבנק שמכר לה אותם. לטענתה, הבנק ביצע את ההשקעה ללא ידיעתה ובניגוד לסיכום מוקדם ביניהם, שבו נקבע מפורשות שהכסף יופקד בניירות ערך בעלי רמות גבוהות של ביטחון ונזילות. סיכום זה לא בוצע, ועל פי מאינד, הבנק אף הודה בכישלון ההשקעה.



את התלונה נגד הבנק הגישה מאינד לרשות הרגולטורית של תעשיית הפיננסים בארה"ב (FRIA), גוף שעל פי סיכום מוקדם בין הצדדים משמש בורר בהסכמים מסוג זה. מאינד טוענת להונאה ולהפרה של כמה חוקי ניירות ערך פדרליים, ותובעת פיצוי כספי מכל המעורבים בפרשה, ובראשם הבנק וכמה מעובדיו הבכירים.



לפני כשנתיים הצהירה מאינד בפומבי כי תשקיע את כספה "בפיקדונות בנקאיים חסרי סיכון", לאחר שהשקעה בפיקדונות מובנים בהיקף של 20 מיליון דולר הסבה לה בשלב מסוים הפסדים כספיים. אבל ההשקעה הנוכחית של 62% מהנכסים הנזילים של החברה ב-ARS מהווה הפרה לכאורה של הצהרה זו וחושפת את החברה לתביעות משפטיות.



במקביל להגשת התלונה ל-FRIA, עזב סמנכ"ל הכספים של מאינד, אורן בריאן, את תפקידו ובמקומו מונה רפי וייסלר. מאינד גם עיכבה את פרסום הדו"חות השנתיים המלאים ל-2007 והסתפקה בחשיפת תוצאות חלקיות, שכללו הכנסות של 18.4 מיליון דולר ורווח תפעולי של 1.3 מיליון דולר.



לדברי מוניקה אייזינגר, יו"ר ומנכ"לית החברה, ההליך המשפטי נמצא בעיצומו, והחברה מחכה לתגובת הבנק. אייזינגר הוסיפה כי התאריך האחרון להגשת הדו"חות השנתיים הוא 30 ביוני, ועד אז לא מתכוונת החברה להעריך מחדש את שווי ההשקעות ב-ARS, בשל האפשרות לקבלת פיצוי מהבנק.



מניית מאינד נסחרת כיום במחיר שפל של שש שנים - 1.25 דולר, לאחר שאיבדה בחצי השנה האחרונה כמחצית מערכה בתגובה לפרשת ה-ARS. מחיר המניה הנוכחי משקף למאינד שווי של 27 מיליון דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully