וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התארגנות חילונית: עשו את הקניות לשבת בשפע שוק

11.4.2008 / 12:42

יותר ממאה לקוחות חילונים הגיעו היום (שישי) אל סניף "שפע שוק" בבני ברק בכדי לערוך במקום קניות לשבת

עשרות לקוחות חילונים הגיעו היום (שישי) אל סניף "שפע שוק" בבני ברק בכדי לערוך במקום קניות לשבת. אל הסניף שהפך לשומם מאז החל החרם על חנויות הרשת כחלק מהמחאה על הפעילות של רשת AM:PM בשבתות, הגיעה גם קבוצת חרדים בכדי למחות על ההתערבות באורחות חייהם.

החרם החרדי על רשת המזון "שפע שוק" נמשך ברחבי הארץ, ונכון לעכשיו אין פתרון שיביא לסיום המשבר. קבוצת הצרכנים החילוניים שמעה על החרם, והחליטה לפעול נגד מה שהם מכנים כפייה דתית: "מדובר מבחינתנו בפלישה למרחב הפרטי שלנו כצרכנים", אומרת ענת קונפוטרס, אחת ממארגנות "פעולת התגמול" החילונית, "כמו שהם פולשים למרחב הפרטי שלי אני באה ונכנסת לשלהם".

המקרר של ענת ושותפיה לפעילות עמד ריק כבר שבוע, וחיכה למצרכים מבני ברק; אבל רבים הטילו בספק במודעות הצרכנית של הציבור החילוני: "ביום שישי יבואו 20 שמאלנים משנקין לקנות בבני ברק, אבל הפקקים שהם יתקעו בהם יגרמו לקנייה הזאת להיות הראשונה והאחרונה שלהם פה", אמרה אישה ספקנית מבני ברק מוקדם יותר הבוקר. בשעה האחרונה הגיעו אל המקום יותר ממאה לקוחות חילונים.

הקבוצה שהגיעה היום לבני ברק היא אינה ההתארגנות החילונית היחידה: בשבוע החולף התגבשה יוזמה נוספת, הקוראת לציבור לקנות ב-"AM:PM" רק בשבתות. באמצעות הלחץ הכלכלי, מקוים המוחים החילונים שדודי ויסמן לא ייכנע לדרישות החרדים.

"ניסינו לעורר מודעות לכפייה הדתית שעלתה מדרגה בחודשים האחרונים", אמרה קונפוטרס,"זה התחיל מחוק נהרי בחינוך ועבר דרך חוק הצנזורה באינטרנט והגיע לעוד נושאים שמפריעים לכל מי חילוני ליברלי שקורא עיתונים ואכפת לו מהחופש הצרכני שלו ומהחופש כאזרח בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully