וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט יורד ב-0.9% לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית חתכה את תחזית הצמיחה בביקוש העולמי לנפט

אשר שכטר

11.4.2008 / 21:06

מחיר חבית נפט עומד על כ-109 דולר לחבית

ה-IEA צופה כעת כי הביקוש העולמי לנפט צפוי לצמוח השנה ב-1.27 מיליון חביות ליום, לעומת תחזית קודמת של הסוכנות מחודש שעבר לגידול של 1.73 מיליון חביות ליום. "זו הורדת תחזית הצמיחה החדה ביותר שרשמנו מאז התקפות ה-11 בספטמבר 2001", אמר ראש חטיבת שוקי הנפט של IEA, לורנס איגלס. תחזית הצמיחה בביקוש נמוכה כעת ב-35% מהתחזית בחודש ינואר, אז צפתה IEA צמיחה של 2 מיליון חביות ביום.



הביקוש לנפט בארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם - צפוי לרדת השנה ל-25.18 מיליון חביות ליום, לעומת 25.55 מיליון חביות ליום בשנת 2007, לפי IEA. הורדת תחזית הביקוש של IEA עשויה לחזק את עמדתו של ארגון אופ"ק, האחראי על כ-40% מתפוקת הנפט העולמית, לפיה אין מקום להגדיל את תפוקת הארגון למרות מחירי השיא של הנפט הגולמי.

בעקבות התחזיות לירידה בביקוש לנפט, יורד מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה במאי ב-0.9% ל-109.09 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. ביום רביעי זינק מחיר הנפט לשיא של 112.21 דולר לחבית, לאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי דיווח על ירידה של 3.2 מיליון חביות במלאי הגולמי בארה"ב בשבוע שעבר.



מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, יורד ל-108.4 דולר לחבית. אתמול זינק מחיר הברנט לשיא של 109.98 דולר לחבית.



ענקית התעשייה האמריקאית ג'נרל אלקטריק, היצרנית הגדולה בעולם של טורבינות לתחנות כוח ומנועי מטוסים, דיווחה היום על ירידה של 12% ברווחיה ברבעון הראשון של השנה לאחר שלא הצליחה להשלים מכירת נכסים ובשל התרחבות הפסדיה בתחום הפיננסים בעקבות המשבר בשווקים. כמו כן, הורידה GE את תחזית הרווח לרבעון השני ולשנת 2008 כולה.



אוניברסיטת מישיגן ורויטרס דיווחו היום כי מדד ביטחון הצרכנים שלהן צנח באפריל לרמה של 63.2 ? רמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 1982 - לעומת רמה של 69.5 במארס, על רקע היחלשות בשוק העבודה האמריקאי ומחירי הנפט הגואים. הנפילה במדד ביטחון הצרכנים הייתה חדה בהרבה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי המדד יירד ל-69 נקודות באפריל.



"לבשורות הכלכליות הקודרות תהיה השפעה ודאית על הביקוש לנפט. החששות היום הם מפני המשמעות של תוצאות GE בנוגע למצב הכלכלה", אמר מייקל פיצפטריק, סגן נשיא בחברת הברוקראז' MF גלובל, לסוכנות הידיעות בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully