וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי האוצר של ה-G7: "לא נשב בחיבוק ידיים בעוד הדולר ממשיך לצנוח"; מצב הכלכלה עגום ממה שצפינו

עפרה שלו

12.4.2008 / 16:58

הטון האגרסיווי מהרגיל של הצהרת ה-G7 לגבי הדולר עשוי להוביל להאטת קצב הנפילה של המטבע

"מאז פגישתנו האחרונה, היו תקופות של תנודות חדות במטבעות העיקריים, ואנו מודאגים מההשלכות האפשריות על היציבות הכלכלית והפיננסית", אמרו שר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי ועמיתיהם, בהצהרה שפירסמה ה-G7 לאחר דיונים בוואשינגטון שנערכו ביום שישי.



הדולר נפל ב-8% מול היורו וב-6% מול הין מאז הפגישה הקודמת של ה-G7, שהתקיימה בטוקיו בפברואר. ההצהרה של מדינות ה-G7 עשויה להאט את קצב הנפילה של הדולר מול המטבעות של שותפות הסחר העיקריות של ארה"ב.



מומחים מתחום המט"ח מעריכים כי נציגי ה-G7 מנסים להרוויח זמן: לבלום את הנפילה בדולר לפני שמחליטים על צעדים ממשיים. "הם מנסים לזרוק בזהירות חבל הצלה לדולר", אמרה לבלומברג סופיה דרוסוס, אסטרטגית מט"ח במורגן סטנלי. "אם הם לא היו אומרים דבר, הדולר היה מחדש את הצניחה שלו".



"ההנחה היא שההצהרה של ה-G7 היום מאותתת על שינויי מדיניות מחר, וסוחרי המט"ח עשויים לפעול לפיה", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" מתיו סלוטר, חבר לשעבר במועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן.



עם זאת, קיים סיכון כי השווקים יחלו להמר נגד הדולר אם מדינות ה-G7 יבוששו לנקוט בצעדים שמטרתם לחזק את המטבע, כגון העלאת הריבית בארה"ב, הורדת הריבית באירופה או התערבות ישירה בשווקים.



שרי האוצר של ה-G7 הנמיכו את התחזית לכלכלה העולמית ביחס לתחזית שנתנו לפני חודשיים, לנוכח המיתון בשוק הדיור האמריקאי, המחנק בשוקי האשראי, הזינוק במחירי הסחורות והלחצים האינפלציוניים.



"הבעייתיות בשווקים הפיננסים הגלובלים מושרשת היטב, וממושכת יותר ממה שצפינו", אמרו מדינות ה-G7 בהצהרתן. "התחזיות הכלכליות הגלובליות לטווח הארוך נחלשו". קרן המטבע הבינלאומית העריכה בשבוע שעבר כי הסיכוי למיתון גלובלי השנה הוא 25%.



השבוע ירד הדולר ב-0.6% מול היורו, ונסגר ברמה של 1.583 דולר ליורו. מול הין איבד הדולר 0.7% השבוע, ונסגר ב-100.77 ין לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully