וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בפועלים חשודים שסייעו לגאידמק בהלבנת הון

עידו באום

12.4.2008 / 19:58

המשטרה חושדת כי גאידמק העביר כ-450 מיליון שקל מחשבון בבנק הפועלים לחו"ל, מבלי שהדבר דווח לבנק ישראל כנדרש

משטרת ישראל חוקרת חשדות לעבירות של הונאה והלבנת הון מצד איש העסקים ארקדי גאידמק, שבהן היו שותפים בכירים בבנק הפועלים - כך עולה מהתביעה האזרחית שהוגשה ביום חמישי נגד גאידמק בבית המשפט המחוזי בירושלים. לתביעה צורפה פנייה של המשטרה לשלטונות לוקסמבורג בבקשה לסייע לה בחקירתה נגד גאידמק.

לפי הפנייה, שהועברה ללוקסמבורג באמצעות המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, המשטרה חושדת כי גאידמק העביר כ-450 מיליון שקל מחשבון בבנק הפועלים לחו"ל בשנת 2000, מבלי שהדבר דווח לבנק ישראל על ידי אנשי בנק הפועלים, כנדרש. לפי החשד, עובדים בבנק הפועלים סייעו לגאידמק להעביר את הכספים לחו"ל. חשד זה מבוסס על דו"ח חקירה שביצע בנק ישראל. הפרקליטות מוסיפה כי עובדי בנק הפועלים חשודים שסייעו לגאידמק להסתיר את אחזקותיו בנכסים פיננסיים נוספים.

לפי המסמך, גאידמק ניהל כמה חשבונות נאמנות בבנק הפועלים. בדיקה של בנק ישראל ב-2004 העלתה כי החשבונות נוהלו באופן שנועד להסתיר את העובדה שגאידמק הוא בעליהם, וזאת בידיעת בכירים בבנק. עוד מצא בנק ישראל כי בכירים בבנק הפועלים התבקשו על ידי שליחים מטעמו של גאידמק לברר עם בנקים בחו"ל על האפשרות להעביר כספים מחשבונות הנאמנות של גאידמק בישראל לחשבונות בחו"ל, תוך הסתרת זהות הבעלים. הפרקליטות מציינת כי הבכירים אכן עשו כך, וכי נסוגו מהשיחות עם הבנקים הזרים כל אימת שנדרשו לגלות את זהות הלקוח. הפרקליטות מציינת, לפי חקירת בנק ישראל, כי בכירים בבנק הפועלים אף התחייבו להזהיר את גאידמק במקרה שיקבלו צו שיפוטי הדורש לגלות מידע על חשבונותיו. לפי הפרקליטות, גאידמק אכן הוזהר על צו כזה ב-17 ביולי 2002. בנק ישראל מתח ביקורת חריפה על עצם נטילתה של התחייבות כזו כלפי גאידמק.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "לבנק אין שום מידע על התביעה המדוברת. ככל שמדובר בבנק, הבנק פעל כדין בכל הקשור בגאידמק, לרבות על פי הוראות מפורשות שניתנו לו על ידי בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully