וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמרודי לא ממהר למכור את מעריב

יעל ולצר

12.4.2008 / 20:53

בכיר במעריב: "המשא ומתן בין נמרודי לאדלסון מוקפא - לא מתנהלים מגעים מזה עשרה ימים, שום רכישה לא הותנתה בפיטורי העובדים"

האם עופר נמרודי שוב החליט לעשות שרירים ונסוג מרצונו למכור את "מעריב" לשלדון אדלסון? על פי מקורות בכירים ב"מעריב", זו תמונת המצב נכון לימים אלו. על פי המקורות, מזה עשרה ימים שלא מתנהל משא ומתן בין הצדדים.

המקורות גם הכחישו נמרצות את העובדה ש"מעריב" שוקל הצעה חדשה של אדלסון, לפיה ירכוש את "מעריב" תמורת 50 מיליון דולר בלבד, וישאירו "נקי מעובדים", וזאת על רקע ההפסדים הכלכליים הקשים של העיתון.

לפני כעשרה ימים פורסם כי אדלסון ונמרודי חידשו ביניהם את המשא ומתן למכירת "מעריב". לפי הפרסומים, הגיש אדלסון הצעה לרכישת העיתון, שעמדה על כ-100 מיליון דולר, כאשר שווי העיתון הוא 84 מיליון דולר. כבר אז העריכו גורמי תקשורת כי לאור קצב ההפסדים של העיתון והמצוקה התזרימית הצפויה לו (על פי הערכות גורמים בשוק ההון), יציע אדלסון לנמרודי הצעה נמוכה בהרבה. נמרודי מצידו יהיה זקוק להסכמתו של ולדימיר גוסינסקי, שמחזיק בכ-27% ממניות חברת מעריב אחזקות.

במעריב אופטימיים

עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה בסוף החודש שעבר, נודע, כי מצבו הכלכלי של מעריב ממשיך להידרדר. החברה שבשליטת הכשרת הישוב של נמרודי, סיימה את הרבעון הרביעי בהפסד תפעולי של 26.1 מיליון שקל, וההפסד התפעולי שלה עמד על 71.8 מיליון שקל - הפסד גבוה ביותר מפי שניים מההפסד ב-2006. חברת מעריב סיימה את השנה עם הפסד נקי של 81.3 מיליון שקל.

על פי הדיווח, הכנסות "מעריב" קטנו ב-8% בשנה האחרונה ל-482 מיליון שקל, והירידה הגדולה נרשמה כתוצאה מירידה בהכנסות מפרסום שירדו בשנה האחרונה ב-9% ל-259.7 מיליון שקל. כתוצאה מכך כתבו רואי החשבון של מעריב, בין יתר מסקנותיהם, כי "המשך פעילותה של החברה במתכונתה הנוכחית, מותנה בהשגת מקורות מימון מתאימים".

לאחר מכן התפרסם ב"ג'רוזלם פוסט", כי אדלסון מציע עבור העיתון 50 מיליון דולר בלבד, וגם כי בנוסף לאדלסון, מעוניינת קבוצת "הארץ" ברכישת "מעריב", תמורת סכום של 30 מיליון דולר.

אלא שלמרות המצוקה המוכחת במספרים, גורמים ב"מעריב" דווקא נשמעו בסוף השבוע אופטימיים: "ההצעה היחידה של שלדון אדלסון לקניית 'מעריב' היתה לפני כעשרה ימים, והיא נעה סביב ה-80 עד 100 מיליון דולר", אמר ל-TheMarker גורם בכיר בעיתון.

"לא הגיעה הצעה של 50 מיליון דולר, ושום רכישה לא הותנתה בפיטורי העובדים. אלא שמזה עשרה ימים לא מתנהל שום מגע בין הצדדים, הכל מוקפא. כרגע לא נראית באופק שום פריצת דרך או דרך להמשך המשא ומתן. בצד זאת, בימים האחרונים החליט נמרודי שהוא לא מזדרז למכור את 'מעריב'. גם לאור הקיצוץ הדרמטי שנעשה בעלויות העיתון, וגם משום שמאז שנכנס הצוות החדש ל'מעריב', נמכרים בממוצע יומי יותר מ-15 אלף עותקים בדוכנים. בוודאי שאין בכוונתו למכור את 'מעריב' תמורת סכום שאינו הולם את השיפור במצבו".

מ"מעריב" סירבו להגיב לידיעה.

את דן רביב, דוברו של שלדון אדלסון, אי אפשר היה להשיג על לסגירת הידיעה.

עמוס שוקן, מו"ל הארץ, אמר, שלמרות שכבר היו בעבר מגעים בין נמרודי לקבוצת "הארץ" לשיתוף פעולה בתחומיים שונים, הרי שעד עכשיו לא עלה מהם דבר. "מתקיימות שיחות גם עם הצוות החדש של 'מעריב'", הדגיש שוקן, "אבל אלו בינתיים שיחות כלליות, שאינן מכוונות לאיזו תכלית. קבוצת 'הארץ' מעולם לא ניהלה משא ומתן לרכישת 'מעריב', וממילא לא הוגשה שום הצעה לרכישת 'מעריב' בשום סכום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully