וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי והבינלאומי דחו את בקשת כור לדחייה של מועד פירעון ההלוואות

הארץ

14.10.2001 / 7:56

כור מנסה להשלים בימים אלה מהלך של פריסת חוב שמטרתו לדחות את תוקף ההלוואות בהיקף של כ-500 מיליון דולר שקיבלה ממערכת הבנקאות

מאת עמית שרביט

בנק לאומי והבינלאומי דחו לפי שעה את בקשת קונצרן כור לדחיית פרעון הלוואות בהיקף של כ-175 מיליון דולר ו-50 מיליון דולר בהתאמה. בנק פועלים , שלו החשיפה הגדולה ביותר לכור, עדיין לא חתם על העסקה לפריסת ההלוואות לחמש שנים.

כור מנסה להשלים בימים אלה מהלך של פריסת חוב שמטרתו לדחות את תוקף ההלוואות בהיקף של כ-500 מיליון דולר שקיבלה החברה ממערכת הבנקאות. על פי ההסכם שהתגבש עם הבנקים המעורבים, פירעון ההלוואות שהיה אמור להתבצע ב-5 השנים הקרובות יידחה ויתחיל רק בעוד כ-5 שנים, כמו הלוואה בהיקף של כ-80 מיליון דולר שקיבלה כור שהיתה אמורה להיפרע החודש. ככל הנראה מדובר בהלוואה של בנק הפועלים. בתמורה לדחיית תשלומי הקרן, כור אמורה לשלם ריבית גבוהה יותר. לאומי והבינלאומי סירבו כאמור לקבל דחייה זו.

האינטרסים של הבנקים בהקשר לכור שונים; הפועלים נתן לכור הלוואות שאמורות להיפרע כבר השנה. מקור בשוק ההון מעריך כי הקשיים של כור לא מאפשרים לבנק לקרוא לאשראי בחזרה. אם לא ידחה את ההלוואות, ייאלץ לבצע הפרשות מוגדלות לחובות מסופקים - פגיעה ניכרת ברווח שלו. לבנק לאומי ולבינלאומי אין חובות שאמורים להיפרע כבר השנה; הם בעלי אורך נשימה גדול יותר ביחס לפועלים בכל הנוגע להסדר של פריסת החובות של כור. סביר להניח כי הבנקים ינסו להשיג תנאים טובים יותר לפריסת חוב כמו ריבית גבוהה יותר, הגדלת ביטחונות ועוד.

בנק הפועלים מחזיק בכ-20% ממניות כור. הירידה ברווח הנקי של הבנק בחצי הראשון של 2001 הושפעה בעיקר מחלקו של הבנק בהפסדי כור, שהסתכמו ב-193 מיליון שקל. הבנק הכריז ברבעון הראשון כי הוא מעמיד את חבילת המניות שברשותו למכירה, אך במחירים שהבנק דורש בהתחשב במצב החברה, עדיין לא נמצא רוכש לחבילה זו. בעבר התנגד הבנק ליוזמה של בעלי השליטה בכור, יונתן קולבר וצ'רלס ברונפמן, לצרף משקיעים אסטרטגיים לגרעין השליטה בחברה בתמורה להלוואות שיומרו למניות מאוחר יותר. בשוק ההון העריכו כי צירוף משקיעים היה מוריד את האטרקטיוויות של חבילת המניות של הבנק, ומגביר את הקשיים במכירתה. עוד העריכו כי ההסכמה של הבנק להסדר פריסת החוב ניתנה, בין היתר, בעקבות אי-צירוף המשקיעים.

עד לסגירת הגליון לא התקבלה תגובת כור לידיעה. הבנקים סירבו להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully