וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגל תובע הנאמן עו"ד יוסי סגל: "לא ביצע עסקת מקרקעין ב-16 מיליון שקל"

הארץ

14.10.2001 / 9:31

ביהמ"ש הוציא צו עיכוב יציאה מישראל נגד סגל - לבקשת התובע

מאת אבי שמול

הקבלן יעקב אנגל הגיש לביהמ"ש המחוזי בחיפה תביעה נגד עו"ד יוסי סגל, ששימש נאמן לערבויות בסך 16 מיליון שקל אשר שולמו עבור זכויות לבניית פרויקט מגורים בקרית אתא. לטענת אנגל, מאז העברת הכספים לנאמן לפני כשנתיים - עבור הסרת שעבודים על הקרקע וביצוע תשלומים שונים - לא דיווח סגל על מצב הכספים, ולא הועברה הקרקע על שם חברת אנגל ג'נרל דיבלופרס שבבעלותו. ביהמ"ש הוציא צו עיכוב יציאה מישראל נגד סגל, בעקבות בקשתו של אנגל, שטען כי הנאמן "עלול לעזוב את ישראל לצמיתות לאחר שהעלים, או יעלים, את מלוא כספי הנאמנות".

עו"ד אבי סגל, בא כוחו של יוסי סגל, אמר כי "הבקשה לעיכוב יציאה מהארץ היא חסרת אחריות ובלתי מקובלת בעליל".

תביעתו של אנגל הוגשה לבית המשפט בהליך של המרצת פתיחה נגד סגל ובעל הקרקע פיליפ גרינהולץ, מבעלי חברת התכשיטים כפריס. מהתביעה עולה כי ב-99' רכש אנגל מגרינהולץ את זכויותיו במגרש המאפשר בניית 180 יחידות דיור. עוד עולה כי גרינהולץ החזיק ב-75%מזכויות המקרקעין, שאיפשרו בניית 135 יחידות דיור, וכי השאר נותרו בידי מינהל מקרקעי ישראל. לפי כתב התביעה, הבסיס לעסקה היה מחיר של 36 אלף דולר לקרקע ליחידת דיור (4.85 מיליון דולר בסה"כ), והצדדים סיכמו כי הסכום יקטן ב-36 אלף דולר עבור כל יחידת דיור שתופחת מ-135 יחידות דיור.

בתביעה נטען כי בהתבסס על מצג של הנאמן שלפיו אין צורך בהסכמת המינהל לצורך בנייה על המגרש, החל אנגל בהתקשרות עם רוכשי דירות בשטח האמור. לטענת התובע, בבדיקה שנערכה עם המינהל בספטמבר, התברר כי התוכניות אינן מחייבות את המינהל, וכי הסכמת המינהל היא תנאי מחייב מצד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, לצורך קבלת היתר הבנייה. באנגל מעריכים כי קבלת האישורים הנדרשים תארך זמן רב, ומצפים לתביעות מצד רוכשי הדירות, שכן עדיין לא הועברו הזכויות על שמם בלשכת רישום המקרקעין, ובניית הפרויקט מתעכבת.

עו"ד אבי סגל המייצג את יוסי סגל, מציג חוות דעת משפטית, שנשלחה אל אנגל, ולפיה לא נדרשת חתימה של המינהל לצורך קבלת היתר הבנייה. לטענתו, דרישתה של הוועדה המקומית ניתנה ללא כל סמכות - והיא צפויה להתבטל.

עו"ד אבי סגל, המציג נסח רישום מקרקעין שלפיו הוסרו מהחלקה כל השעבודים, אמר כי דינה של התביעה להידחות: "לא ניתן היה להסיר את השעבודים ללא ביצוע התשלומים, כולל תשלום מס שבח לצורך ביצוע העברת הבעלות בטאבו". לטענתו, "אנגל עדיין חייב יתרה של 468 אלף דולר שאותה הוא אמור לשלם לגרינהולץ". לטענתו, בביצוע התמורה לפי ההסכם, חוללו באי פרעון המחאות של אנגל אשר ניתנו על חשבון תמורת המכר, על פי ההסכם, בסך של 1 מיליון שקל. עו"ד סגל טוען כי "אנגל נימק זאת בכך שתוכנית בניין עיר החלה על החלקה כלל לא אושרה, וזאת אף שהועבר לו שלוש פעמים אישור התב"ע ממהנדס העיר".

עו"ד סגל אמר כי היום ב-11:00 מתכוון מרשו לבצע את העברת המקרקעין על שמה של אנגל, וזאת גם אם אנגל לא ישלם את החוב שהוא חב לכאורה. בגין חוב זה מאיים סגל בנקיטת צעדים משפטיים.

"יוסי סגל מחזיק שני משרדי עורכי דין בצפון; הבקשה לעיכוב יציאה מהארץ היא חסרת אחריות ובלתי מקובלת בעליל", אמר עו"ד סגל. "ההצהרות ניתנו בניגוד לכל דין, תוך שימוש באמצעי של הליך מעמד צד אחד בבית המשפט, וכל זאת כדי לבזות את סגל ובמטרה ליצור אמצעי לחץ כלפיו".

עוד עולה מתביעתו של אנגל, כי חברת הבנייה עוסקת גם במתן הלוואות. הלוואה אחת - בסך של 7,500 דולר - ניתנה מאנגל לסגל בספטמבר 1999, והלוואה נוספת ניתנה במאי 2001. "אנגל הלוותה לעו"ד סגל לחשבונו הפרטי, או לחשבון משרד עורכי הדין שהוא עומד בראשו, 250 אלף שקל בריבית חודשית של %1 למשך שנה, כנגד קבלת צ'ק נגדי ליוני 2002 בסך של 280 אלף שקל", טוען עורך הדין של חברת אנגל, צבי הרשקוביץ. "הפעולות מעידות על מצבו הכלכלי הרעוע של עו"ד סגל". בהתייחסו לסוגייה אמר עו"ד אבי סגל כי "ההלוואות האלה אינן מוכיחות דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully