וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און: כניסת הבנק האירופי להשקעות תחזק את ישראל כמרכז פיננסי

מוטי בסוק

13.4.2008 / 8:33

מעריך כי לבנקים הזרים עשוי להיות תפקיד חשוב בצמצום הריכוזיות במערכת הבנקאות בישראל

הבנק האירופי להשקעות, שבבעלות מדינות האיחוד האירופי, הוא מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם. בשלוש השנים האחרונות פעלו האגף לקשרים בינלאומיים באוצר ובמשרד החוץ לשכנעו לפעול בישראל. לפני כשנה הבטיח שר האוצר אז, אברהם הירשזון, כי הבנק יפעל בישראל.



בר-און אמר כי כניסת הבנק לישראל "צפויה לתרום רבות לשוק ההון הישראלי ולמיצובו כמרכז פיננסי אזורי. אנו נוקטים שורה של צעדים כדי לאפשר לבנק לגייס הון בשוק הישראלי לצורך מימון פרויקטים בישראל".



לדברי בר-און, כניסת הבנק לישראל מחייבת חקיקה בכנסת ואישור תקנות בוועדת הכספים, פעולות העשויות להסתיים בתוך כמה שבועות. בר-און הביע תקווה כי פעילות הבנקים הזרים בישראל תתחזק, בעיקר בתחום הבנקאות הקמעונית, לנוכח הדואופול של בנק הפועלים ובנק לאומי בתחום זה. לדבריו, לבנקים הזרים עשוי להיות תפקיד חשוב בצמצום הריכוזיות במערכת הבנקאות בישראל.



בר-און ציין כי משרד האוצר מקדם הצעת חוק שתאפשר להציע לציבור להשקיע בקרנות נאמנות זרות ללא רישוי מקומי, ובתנאי שהקרנות יפוקחו על ידי רגולטור המוכר בישראל, כלומר, על ידי משטר ההסדרה בארה"ב ובאירופה, ויעמדו בתנאי איתנות פיננסית מינימלית. בר-און הוסיף כי משרד האוצר בוחן בימים אלה אפשרות להתיר את פתיחתם של סוגי בורסות חדשים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully