וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין אין הסכמות לגבי מועצה כלכלית חברתית

מירב ארלוזורוב

13.4.2008 / 8:58

רה"מ הגיב בסוף השבוע בהסתייגות לפרסומים כי חלה פריצת דרך ההופכת את הקמת המועצה לאפשרית. רוני בר-און לא בסוד העניינים

ראש הממשלה אהוד אולמרט הגיב בסוף השבוע בהסתייגות לפרסום על המגעים להקמת מועצה כלכלית-חברתית משותפת לממשלה ולנציגי המעסיקים וההסתדרות. דובר ראש הממשלה אמר כי "מדובר בצוותי עבודה בדרגים נמוכים, אך דבר לא הוצג לראש הממשלה, ולכן הידיעה לא תואמת את המציאות בשטח".

התגובה נמסרה אף שמנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, וראש המועצה הכלכלית, פרופ' מנואל טרכטנברג, השתתפו במגעים להקמת המועצה הכלכלית-חברתית החדשה עם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ויו"ר ההסתדרות עופר עיני. המגעים מתנהלים זה כמה חודשים, ובאחרונה חלה פריצת דרך ההופכת את ההקמה של מועצה כלכלית-חברתית משותפת לאפשרית. הדוברת של רענן דינור אמרה ל-TheMarker כי המגעים על הקמת המועצה הכלכלית-חברתית מתנהלים ברמה של צוותי עבודה וכי הם אכן לא הוצגו עדיין בפני ראש הממשלה ושר האוצר, ואולם ראש הממשלה יודע על קיומם.

מי שלא היה בסוד המגעים עד כה הוא שר האוצר, רוני בר-און, וזאת אף שמשרד האוצר אמור לקחת חלק משמעותי בפעילות מועצה שאמורה לקבוע את התכנון האסטרטגי ארוך הטווח של ישראל ואת סדרי העדיפויות בתקציב הנגזרים מתכנון זה. אף שמהותה של מועצה כלכלית-חברתית היא השגת הסכמה לגבי היעדים תוך הידברות בין כל המגזרים במשק, במשרד ראש הממשלה חששו כנראה משיתוף מוקדם של האוצר בעניין - ומכך שהמשרד יראה בכך כרסום בסמכויותיו: כיום האוצר הוא הקובע היחיד של סדרי העדיפויות בתקציב המדינה.

ההתנגדות הצפויה של משרד האוצר אינה עולה בקנה אחד עם מודלים של תכנון לטווח ארוך המקובלים בעולם. מועצות כלכליות-חברתיות המשותפות לכל מגזרי המשק קיימות בכמה מדינות באירופה, בראש ובראשונה באירלנד - שם קובעת המועצה את סדרי העדיפויות של המשק האירי, ובהתאם להמלצתה נקבעת תוכנית התקציב הרב-שנתית.

התכנון המוצלח לטווח ארוך, המושתת על הסכמה רחבה של כל המגזרים במשק, נחשב לסוד ההצלחה הכלכלית של אירלנד ב-20 השנה האחרונות - ואת המודל הזה מבקש עתה משרד ראש הממשלה, בשיתוף התעשיינים וההסתדרות, לייבא לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully