וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון יאהו אישר להנהלה לנהל מגעים עם מיקרוסופט ועם AOL

סוכנויות הידיעות

13.4.2008 / 9:51

ניוז קורפ מנהלת מגעים עם יאהו להגיע לעסקה ללא מיקרוסופט

אם זאת, דירקטוריון יאהו אישר להנהלת החברה לנהל פגישות עם מיקרוסופט ועם טיים וורנר, לפי המקורות. פגישות אלה צפויות להיערך בשבוע הבא.



בנוסף להצעת הרכש של מיקרוסופט, דירקטוריון יאהו שוקל תוכנית מיזוג עם חטיבת AOL של טיים וורנר, לפי המקורות. בנוסף, יאהו מנהלת דיונים בימים אלה לגבי תכנית מיקור חוץ של הפרסום במנועי החיפוש שלה לגוגל, במטרה להגדיל את הכנסותיה ולהישאר עצמאית.



פגישת דירקטוריון יאהו הגיעה בסופו של שבוע עמוס פעילות לחברה. בתחילת השבוע שעבר שלח מנכ"ל מיקרוסופט מכתב איום ליאהו, לפיו אם החברה לא תנהל מגעים עם מיקרוסופט, השניה תפתח במאבק שליטה בדירקטוריון יאהו ותוריד את גובה הצעת הרכש.



יאהו הודיעה כי אינה מתנגדת לעסקה עם מיקרוסופט, אבל טענה כי שווי ההצעה נמוך מידי. הצעתה של מיקרוסופט היתה מוערכת ב-44.6 מיליארד דולר, או 31 דולר למניה, ב-31 בינואר - יום ההצעה הראשונית. מאז ירדה מניית יאהו וההצעה עומדת כיום על 41.6 מיליארד דולר.



יאהו ניהלה מגעים גם עם AOL לעסקת שיתוף פעולה במסגרתה טיים וורנר תמזג את AOL אל תוך יאהו, ותספק ליאהו הון. עסקה זו תותיר את טיים וורנר עם 20% ממניות יאהו ועם שווי מוערך של 10 מיליארד דולר ל-AOL.



ביום רביעי יאהו הודיעה על בחינת מיקור החוץ של עסקי הפרסום במנועי החיפוש לגוגל. בהמשך השבוע, מיקרוסופט ניהלה מגעים עם חברת ניוז קורפ של רופרט מרדוק לגבי האפשרות להגיש הצעת רכש משותפת עבור יאהו.



בינתיים, מקורות במיקרוסופט אמרו לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי מיקרוסופט מעדיפה להמשיך עם הצעת הרכש המקורית שלה עבור יאהו, אך אינה שוללת את הגשת ההצעה המשותפת עם ניוז קורפ. מקור אחר אמר לעיתון "ניו יורק טיימס" כי ניוז קורפ מנהלת מגעים ישירים עם יאהו לנסות ולהגיע לעסקה ללא מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully