וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לא רק בלחם: רשתות הפיצה בארה"ב נפגעות מההאטה בצריכה והעלייה במחירי המזון

ניו יורק טיימס

13.4.2008 / 10:56

הרשתות נפגעו מזינוק של 93% במחיר הקמח ועלייה של 25% במחיר הגבינה

ברשת דומינו'ס פיצה, המכירות בארה"ב בירידה. מנכ"ל ויו"ר החברה, דיוויד א. ברנדון, דיבר על השילוב של אינפלציה וירידה בצריכה הפרטית, בהודעה שפרסם ב-26 בפברואר.



גם רשת יאם ברנדס, הבעלים של רשת פיצה האט, חווה קשיים. על אף שהחברה לא מפרסמת דו"ח הכנסות לכל אחת מרשתותיה, דובר הרשת אמר שהיא חווה את אותם קשיים כמו מתחרותיה. "שולי הרווח של הרשת ירדו בשנה שעברה בשל הזינוק במחירי חומרי הגלם", אמרה החברה ב-4 בפברואר.



רשת פאפא ג'ון אינטרנשיונל דיווחה על "קשיי עלות וסביבה תחרותית", בהודעת החברה מ-26 בפברואר. ברבעון הרביעי החברה רשמה ירידה בהכנסות הסניפים הפתוחים למעלה משנה.



מחיר הקמח עלה ב-93% בפברואר לעומת פברואר 2007, ומחיר הגבינה עלה ב-25%, לפי נתונים ממשלתיים בארה"ב.



עם זאת, עליית המחירים היא לא הבעיה היחידה של רשתות הפיצה. ההאטה בצריכה הפרטית בארה"ב מביאה את הצרכנים לחפש את הארוחות הזולות ביותר שיש. הרשתות מתקשות לעמוד בתחרות עם רשתות המזון המהיר מקדונלדס וברגר קינג, המציעות ארוחות שלמות, הכוללות המבורגר כפול, ציפס ושתיה בכ-3 דולר. רשתות הפיצה מציעות ארוחות בכ-5 דולר, לא כולל שתיה, ו-10 דולר עם שתיה ותוספות שונות.



בעבר שרדו רשתות הפיצה בארה"ב האטות בצריכה הפרטית על ידי הצעות מבצעים והנחות. העלייה במחירי המזון מקשה על הרשתות להציע הנחות שכאלה. "יש להן פחות מרווח לשחק איתו בגלל ששני המרכיבים העיקריים שלהם הם חיטה וגבינה", אמר ג'פרי א. ברנשטין, אנליסט לתעשיית המסעדות בארה"ב מבנק ליהמן ברדרס.



ועם זאת, רשתות הפיצה מנסות להשיב מלחמה. רשת פיצה האט מציעה מבצע על פיצה משפחתית ב-6.99 דולר, כאשר המחיר יורד ל-5 דולר לפיצה אם הצרכן מזמין 3 פיצות ומעלה. דומינו'ס פיצה מציעה פיצה בגודל 25 סנטימטר עם תוספת אחת בעבור 4 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully