וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל שוקי הון: העלייה במחירי האג"ח בשוק האמריקאי היא בועה שדינה להתפוצץ

יעל פולק

13.4.2008 / 10:53

מאז תחילת משבר הסאבפריים החלה ריצה של משקיעים לאג"ח ממשלתיות של ארה"ב

"הסתת כספים זו הביאה ליציאה משיווי המשקל המסורתי ולירידת תשואות האג"ח לשפל היסטורי. כך למשל, תשואת אגרות החוב הממשלתיות לתקופה של שנתיים ירדה מ-5.1% ל-1.3% (כיום 1.76%). תשואת אגרות חוב לתקופות קצרות יותר, למשל לשלושה חודשים ירדה כמעט לאפס. המשקיעים רכשו אגרות חוב של ממשלת ארה"ב - בעלות הדירוג הגבוה ביותר - בכל מחיר וזאת כדי להיות מוגנים מפני קטסטרופות עתידיות, ובנוסף כדי להיות מוגנים מפני האינפלציה הגוברת, שעומדת כיום על כ-4.3% במונחים שנתיים", הרחיב הלפרן.



"בריחת המשקיעים למקלט בטוח הזניקה את מחירי האג"ח הממשלתי בארה"ב ב-16% עד 23%. כך למשל זינק מחיר אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים ל-101 דולר מ-82 דולר, קרי עליה של 23%. עליית מחירים זו אינה הגיונית וניתן כיום להגדיר את מחירי האג"ח כבועה שדינה להתפוצץ" קבע.



הלפרן הוסיף כי "בשבועיים האחרונים חזרו תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב לטפס, והדבר משקף את ציפיות שחקני שוק האג"ח הגדול והנחשב ביותר בעולם ששיא המשבר נמצא מאחורינו. אגב, ניתן לסמן את הצלת בנק ההשקעות בר סטרנס מקריסה כאירוע שסימן את תחילת הסוף, וכיום אנו צופים שהמשבר יסתיים בשנת 2009".



"השאלה כעת היא לא אם יגרם נזק למי שהחנה את כספו במקלטים בטוחים בדמות אגרות חוב ממשלתיות, אלא מה יהיה גודל ההפסד שייגרם לו. התגברות האינפלציה בעקבות הזרמת הכספים המסיווית של הבנק הפדרלי עלולה להעלות את התשואות אף מעבר לרמתן ערב פרוץ משבר הסאבפריים. במקרה כזה עלולים משקיעי האג"ח להפסיד 16%-10% משווי השקעותיהם הנוכחי באגרות חוב ממשלתיות. לכן מוטב לנקוט משנה זהירות בהשקעה באגרות חוב אלה", אמר הלפרן.



"התפוגגות הבריחה לאיכות מתרחשת כשהמשקיעים מעריכים שהמשבר הפיננסי עומד לקראת סיום או הסתיים. במקרה כזה מתרחש תיקון חד ומהיר, כלפי מעלה, במחירי המניות. בתחילה חל תיקון במניות הכבדות ובשלב שני למניות הקלילות יותר, הקרויות מניות השורה השנייה. לאחר מכן יעבור התיקון לאגרות החוב בעלות דירוג נמוך שספגו מכה בזמן הבריחה לאיכות. בשלב השלישי מגיע התיקון גם לאגרות החוב הלא מדורגות ולאגרות הזבל", אמר.



"במקביל לתהליך עליית ערכן המניות יחול תהליך של תיקון כלפי מטה במחיריהן של אגרות החוב הממשלתיות. תיקון זה באגרות החוב צפוי לבוא ברגע שהמשקיעים יזהו את סופו של המשבר. קשה להעריך בדיוק מתי ישנו המשקיעים את טעמם אך חשוב להיות מודעים האפשרות לתיקון החד והאלים שעלול להתרחש בשוק אגרות החוב האמריקאיות", חתם הלפרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully